جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایجاد کمیته‌ی مشترک به منظور شناسایی تذکره‌های جعلی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌ها در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ایجاد کمیته‌ای به منظور شناسایی تذکره‌های جعلی خبر می‌‎دهند.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز چهارشنبه (17 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که این کمیته از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و اداره‌ی ثبت احوال نفوس ایجاد می‌شود تا تذکره‌های جعلی را شناسایی و از لیست ثبت نام رأی دهندگان حذف کند.

آقای صیاد همچنان گفت که در مواردی که از یک تذکره چند بار در ثبت نام رأی دهندگان استفاده شده باشد، نیز شناسایی و از لیست حذف خواهد شد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در مورد طرح احزاب سیاسی نیز گفت که به دلیل نداشتن وقت کافی، طرح‌های ارائه شده از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی را تطبیق نمی توانند.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات
عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات

به گفته‌ی او، کمتر از 70 روز به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای شهرستان‌ها باقی مانده که در این مدت اجرای طرح احزاب سیاسی ناممکن است.

عبدالبدیع صیاد گفت: « تغییر سیستم انتخابات، نظارت احزاب از انتخابات و استفاده از تکنالوژی بایومتریک در برگزاری انتخابات از طرح‌های اند که از سوی احزاب ارائه شده اما تطبیق این طرح‌ها نیاز به تغییر قانون دارد که کمیسیون انتخابات در این زمینه صلاحیت ندارد. تنها در مورد نظارت احزاب از روند برگزاری انتخابات، کمیسیون انتخابات مشکل ندارد و این احزاب می توانند در مواردی که دخالت در امور کمیسیون نباشد، از روند انتخابات نظارت کنند.»

این در حالی است که طرح انتخاباتی احزاب سیاسی پیش از این در پنجمین و آخرین نشست سه‌جانبه‌ی حکومت، نمایندگان احزاب و کمیسیون‌های انتخاباتی به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز رد و تصمیم گیری در مورد آن به مجلس نمایندگان محول شده بود.

از سویی هم، حفیظ‌الله هاشمی، منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات از کمیسیون ویژه‌ی بررسی ارتباط نامزدان انتخاباتی با گروه‌های غیرقانونی مسلح نیز خواست که فهرست نهایی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان را هرچه زودتر به این کمیسیون ارسال کند.a

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان