جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کاهش کمک‌های حکومت ترامپ به افغانستان و پاکستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا،‌ کمک های امنیتی و انکشافی به پاکستان و همچنان مساعدت‌های ملکی به افغانستان را در مقایسه با سال‌های گذشته، کاهش داده است.

در بودجه 717 میلیارد دالری حکومت ترامپ برای سال 2019 میلادی که از سوی کانگرس آمریکا تایید شده، 5 میلیارد دالر برای همکاری‌های نظامی و امنیتی به افغانستان تخصیص داده شده است. در این بودجه که ماه سپتامبر سال 2018 به اجرا گذاشته خواهد شد، همچنان 630 میلیون دالر برای کمک‌های ملکی و انکشافی به افغانستان اختصاص داده شده است.

صدای آمریکا گزارش داده که براساس آمار اداره‌ی ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (یو.اس.آی.دی) آمریکا در سال 2018 حدود 783 میلیون دالر و در سال 2017 حدود یک میلیارد دالر را برای کمک‌های ملکی به افغانستان تخصیص داده بود.

از سویی هم، آمریکا کمک‌های امنیتی خود به پاکستان را نیز به دلیل نارضایتی آمریکا از مبارزه‌ی نابسنده‌ی پاکستان در برابر گروه‌های دهشت افگن مستقر در آن کشور کاهش داده است.

US

این در حالی است که قرار است در سال 2019 میلادی، حکومت آمریکا فقط 336 میلیون دالر به پاکستان کمک کند که از مجموع این مبلغ 256 میلیون دالر آن کمک‌های اقتصادی و 80 میلیون دالر آن کمک‌های نظامی است که بخش نظامی آن مشروط به همکاری عملی پاکستان در چارچوب استراتیژی آمریکا برای جنوب آسیا، می‌ باشد.

سهم پاکستان از صندوق حمایت ائتلاف نیز از 700 میلیون دالر در سال 2018 به 150 میلیون دالر در سال 2019 کاهش یافته است.

این در حالی است که آقای ترامپ در نخستین روز سال 2018 میلادی با انتقاد شدید از پاکستان در تویتر خود نوشته بود که پاکستان جز دروغ و نیرنگ معامله دیگری با آمریکا نکرده است.

آقای ترامپ همچنان گفته بود که ایالات متحده در 15 سال گذشته احمقانه بیش از 33 میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده اما این کشورجز دروغ و نیرنگ به آمریکا چیزی نداده و رهبران ما را احمق فکر کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان