خواست‌ها برای محاکمه نیروهای داعش تسلیم‌شده/ والی جوزجان: اگر کسی ادعایی دارد مطابق قانون برخورد می‌شود

توسطروایت زنده

مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

به دنبال تسلیم شدن بیش از 250 تن از اعضای گروه داعش در ولایت جوزجان به نیروهای امنیتی، لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان گفته که اگر کسی ادعایی در مورد جنگجویان تسلیم‌‌شده داعش داشته باشد، مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

هم‌زمان با تسلیم شدن این جنگجویان داعش، خواست‌ها برای محاکمه آن‌ها افزایش یافته است.

خالده، یک باشنده قریه سردره شهرستان درزاب ولایت جوزجان به رادیو آزادی گفته است که داعشیان در مناطق زیر نفوذ‌شان، شماری از زنان جوان را با استفاده از زور به نکاح خود درآورده‌اند.

ظریفه مادر سه کودک نیز به رویترز گفته که جنگجویان داعش با وی خشونت کرده‌اند.

ISIS

با این حال، لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان امروز پنج‌شنبه(۱۱ اسد) به رادیو آزادی گفت، اگر اتهامی بالای جنگجویان تسلیم‌شده داعش موجود باشد، مطابق قانون اساسی بررسی و به محکمه فرستاده خواهد شد.

اما حبیب‌الرحمان، رهبر پیشین داعش در شمال افغانستان می‌گوید که حکومت به آنان تعهد سپرده که امنیت‌شان را تأمین می‌کند و نیز این گروه را به کیفر نمی‌رساند: «تعهداتی که دولت مشخصا به ما داده، گفته که شما به روند صلح یکجا می‌شوید و اگر دولت خواسته باشد، به شما وظیفه می‌دهد.»

وی در پاسخ به این پرسش که شماری از اعضای گروه داعش متهم به نقض حقوق بشر و تجاوز جنسی در شهرستان درزآب اند، افزود: «اگر کسی در این موارد اسناد و شواهد ثبوتیه را ارائه کند، حاضر است که عاملان این قضیه محاکمه شوند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *