شهروندان هند و سک افغانستان به دنبال خروج دسته‌جمعی از این کشور

توسطروایت زنده

مرداد ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

به دنبال حمله انتحاری ماه گذشته بر شهروندان هندو و سک افغانستان در شهر جلال‌آباد، این شهروندان تصمیم گرفته‌اند به صورت دسته‌جمعی از این کشور خارج شوند.

یکی از رهبران اهل هنود و سک افانستان به فارسی.رو گفته است که در حال حاضر نزدیک به 1500 تن از هندوها و سک‌ها در افغانستان زندگی می‌کنند و به دلیل ناامنی و بحران، به بریتانیا درخواست پناهندگی داده‌اند.

در حمله انتحاری جلال‌آباد، حداقل 20 از تن از نمایندگان و بزرگان جامعۀ اهل هنود و سک به شمول اوتار سینگ خالصه، تنها نامزد این جامعه در انتخابات پارلمانی پیش روی افغانستان کشته و زخمی شدند.

awtar singh khalisa dead body

حالا این شهروندان می‌گویند که دولت افغانستان پس از رویداد مرگ‌بار انتحاری در جلال‌آباد، هیچ برنامه و تدبیری به منظور رسید‌گی به خواست‌ها و مطالبات آن‌ها انجام نداده است.

این در حالی است که علاوه بر حملات تروریستی، شهروندان هند و سیک افغانستان سال‌هاست که با مشکلات متعدد دیگری نیز  دست به گریبان بوده‌ند. به گفته این شهروندان، در طول سال‌های گذشته فرزندان‌شان در راه مکتب آزار و اذیت شده‌، کلاه‌شان را به زمین زده شده، دختران و زنان‌شان با آزار و اذیت جسمی و روحی و روانی دست و پنجه نرم کرده‌، اجازه به آتش‌سپاری اجسادشان داده نشده و زمین‌ها و خانه‌های‌شان توسط زورمندان غصب گردیده است.

در گذشته جمعیت هندوها و سک‌ها در افغانستان بالاتر از 200 هزار تن بوده، اما در جنگ‌های داخلی، بخش بزرگی از جمعیت آنان به کشورهای خارجی به ویژه هند پناهنده شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *