هشدار وزارت خارجه‌ی آمریکا به صندوق بین‌المللی پول در مورد کمک‌های مالی به پاکستان

توسطروایت زنده

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

وزیر امورخارجه‌ی آمریکا به صندوق بین‌المللی پول در مورد کمک مالی به پاکستان هشدار داده و گفته که این صندوق باید وجوه مالی را برای پرداخت وام‌دهندگان چینی به پاکستان فراهم نکند.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه‌ی آمریکا در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی CNBC گفته که ایالات متحده‌ی آمریکا در جستجوی برقراری روابط با عمران خان، نخست‌وزیر جدید دولت پاکستان است، اما تأکید کرده که هیچ منطقی برای چنین کمک مالی‌ وجود ندارد که وام‌های چینی را به پاکستان بازپرداخت کند.

آقای پمپئو گفته است: «اشتباه نکنید. این‌که صندوق بین‌المللی پول چه می‌کند را ما تماشا خواهیم کرد. هیچ منطقی برای دالرهای مالیات صندوق بین‌المللی پول وجود ندارد و با آن دالرهای آمریکایی که بخشی از بودجه صندوق بین‌المللی پول است، برای آن‌هایی که دنبال وام دادن به دارندگان اوراق قرضه‌ی چین یا چینی هستند، مرتبط است».

mike pompeo

در همین حال، جینگ چوانگ، سخنگوی وزارت خارجه‌ی چین گفته که صندوق بین‌المللی پول معیارهای خودش را دارد و در زمان همکاری با کشورهای مربوطه، آن قواعد را پیاده می‌کند.

یک سخنگوی صندوق بین‌المللی پول نیز گفته است: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که تاکنون درخواستی برای تأمین کمک مالی از پاکستان دریافت نکرده‌ایم و با مقامات نیز درباره هیچ‌گونه نگرانی احتمالی مذاکره نکرده‌ایم».

این در حالی است که بر اساس اطلاعات صندوق بین‌المللی پول، پاکستان از سال 1980 به این‌سو از 14 برنامه و یک وام 6.7 میلیارد دالری سه ساله‌، از این صندوق بهره گرفته است.

از سویی هم، فایننشیل تایمز روز یکشنبه(7 اسد) گزارش داد که مقام‌های ارشد مالی پاکستان گزینه‌هایی را برای عمران خان پیشکش خواهند کرد تا او در جستجوی کمک مالی صندوق بین‌المللی پول تا 12 میلیارد دالر باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *