جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

انتقاد سیگار از دادستان کل و نیروهای امنیتی افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بازرس ویژه‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) با نشر گزارشی از فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان انتقاد کرده که در کار به دادگاه کشیدن افراد با نفوذ که پرونده‌های فساد دارند، ناتوان بوده است.

در این گزارش سیگار آمده که از دید کشورهای کمک‌کننده، حکومت افغانستان به طور کل در مبارزه با فساد اداری ضعیف بوده و یک عملکرد ناقص و بی‌قانون را روی دست داشته است.

سیگار در این گزارش خود با اشاره به کارکرد مرکز ویژه‌ی عدلی و قضایی مبارزه با فساد و محاکمه شماری از مقامات دولتی به اتهام فساد، گفته که این مرکز در رسیدگی به قضایای فساد اداری، توانایی اندکی از خود نشان داده است.

john spako

بر اساس این گزارش، فساد گسترده در درون مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد و اداره مبارزه با جرایم سنگین دادستانی کل وجود داشته و نزدیک به ۴۰ درصد دادستانان این دو اداره در امتحان پولی‌گرافی یا «آزمایش دروغ سنجی» ناکام مانده‌اند.

در بخشی از این گزارش از نیروهای امنیتی افغانستان نیز انتقاد شده که در توسعه‌ی بخش‌های زیر اداره‌ی شان ناکام مانده‌اند.

در این گزارش آمده که نیروهای امنیتی در حال جلوگیری از تصرف قلمرو بیشتر توسط طالبان اند، اما برای گسترش بخش‌های زیر حاکمیت خود مشکل دارند.

جان سپکو، بازرس ویژه‌ی آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفته است: «نیروهای امنیتی افغانستان برای توسعه‌ی قلمرو زیر اداره‌شان ناکام اند. هدف حکومت کابل تا پایان سال آینده، کنترل و داشتن نفوذ بر قلمرویی است که ۸۰درصد جمعیت در آن زندگی می‌کنند. نیروهای دولتی در حال جلوگیری از تصرف قلمرو بیشتر توسط طالبان اند، اما برای گسترش بخش‌های زیر اداره‌شان مشکل دارند».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان