افزایش آمار نیروهای داعش تسلیم‌شده به دولت افغانستان به 250 تن

توسطروایت زنده

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت جوزجان افغانستان می‌گویند که آمار نیروهای داعشی که تسلیم نیروهای امنیتی این کشور شده‌اند، به 250 تن افزایش یافته است.

محمد اسماعیل، فرمانده پولیس شهرستان درزاب جوزجان به رادیو آزادی گفته: آخرین آماری که لیست گرفته شد، به ۲۵۰ تن و ۳۰ زن که شامل آن‌ها است، رسید.

به ‌گفته وی، تاکنون 250 عضو گروه داعش به سر کرد‌گی مولوی حبیب‌الرحمان، آمر عمومی داعش در شمال، مولوی مفتی نعمت و داملا صحبت، مسئول نظامی داعش در شهرستان درزاب، به ‌شمول ۱۲ تن از فرماندهان این گروه، امروز چهارشنبه(10 اسد) تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

مقام‌های محلی جوزجان می‌گویند که قرار است این۲۵۰ نیروی تسلیم‌شده گروه داعش، امشب از مرکز شهرستان درزاب به شهر شبرغان منتقل گردند.

jawezjan

این در حالی است که روز گذشته نیز 25 داعشی در شهرستان درزاب تسلیم نیروهای امنیتی شده و به شهر شبرغان انتقال یافتند.

فرمانده پولیس شهرستان درزاب خاطرنشان می‌کند: تمام ساحات ولسوالی درزاب توسط طالبان تصفیه شده و داعشی‌ها تاب مقاومت را با طالبان نداشتند، مجبورا به نیروهای امنیتی تسلیم شدند.

طالبان محلی ادعا دارند که در جنگ شب گذشته در قریه مغل و القانی شهرستان درزاب، ۶۲ تن از افراد داعش به‌شمول ۲۱ خارجی را با تمام سلاح و مهمات‌شان به اسارت گرفته‌اند؛ هم‌چنین ۱۳ داعشی کشته شده و ۵۰ تن دیگر‌ تااکنون لادرک اند.

به گفته مقام‌های محلی جوزجان، طالبان مسلح با یک تشکیل بزرگ نظامی از ولایات فاریاب، بادغیس، غور، بلخ، جوزجان، بدخشان و قندز در جنگ درزاب حضور دارند. به گفته آن‌ها، قطعه خاص کماندو‌های طالبان هلمندی نقش ویژه‌ای در سقوط پایگاه داعش در شهرستان درزاب داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *