تکمیلی/ پایان حمله مهاجمان بر ریاست امورمهاجرین ننگرهار پس از 6 ساعت؛ 15 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند

توسطروایت زنده

مرداد ۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

حملۀ مهاجمان بر ساختمان ریاست امورمهاجرین ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد، عصر امروز سه‌شنبه(9 اسد) و پس از نزدیک به شش ساعت درگیری پایان یافته است.

به گفته مقام‌های محلی، نیروهای پولیس در ابتدا توانستند یکی از دو مهاجمی که وارد این ریاست شده بودند را از پای در بیاورند، اما نابودی مهاجم دوم، زمان بیشتری به طول کشیده است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار تلفات این حمله تروریستی را 6 کشته و ۱۴ زخمی خوانده است، اما طلوع نیوز گزارش داده که شمار جان باختگان حملۀ مهاجمان بر ساختمان ریاست امور مهاجرین ولایت ننگرهار، به ۱۵ تن افزایش یافت. هم‌چنین در این رویداد، ۱۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

dozens

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، حمله تروریستی امروز در جریان یک نشست ریاست امورمهاجرین این ولایت آغاز شد و شماری از کارمندان این نهاد در داخل ساختمان این ریاست گیر ماندند.

در این حمله که حدود ساعت 11:45 دقیقه قبل از ظهر آغاز شد، نخست یک انتحارکننده خود را در مقابل دروازه ریاست امورمهاجرین منفجر کرد و سپس دو مهاجم مسلح دیگر، وارد این ریاست شدند.

مشابه چنین حمله‌ای در طول روزها‌ی گذشته، در یک مرکز آموزشی قابله‌ها و ریاست معارف ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد روی داده است. از سوی دیگر، عصر روز گذشته، موتر حامل حاجی حیات‌خان، از بزرگان قومی و نامزد انتخابات مجلس نمایندگان ولایت ننگرهار، همراه با راننده و دو محافظش، در یک حمله انتحاری در شهرستان رودات این ولایت جان باخت.

بر اساس گزارش‌ها، تا دو روز پیش، ولایت ننگرهار شاهد 30 حمله مرگبار تروریستی در طول سه ماه بوده که 160 کشته و 490 تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.

در همین حال، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان نسبت به وخامت وضعیت امنیتی در ولایت ننگرهار ابراز نگرانی کرده و گفته که در مورد وضعیت این ولایت، با رییس جمهوری این کشور گفتگو خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *