جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سیگار: بیش از 15 میلیارد دالر در 11 سال گذشته در افغانستان حیف و میل شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بازرس ویژه‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) پس از 10 ماه تحقیق، نامه‌ای به کنگره‎ی آمریکا فرستاده و گفته که بیش از 15 میلیارد دالر در 11 سال گذشته در افغانستان حیف و میل شده است.

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داده که سیگار در پاسخ به درخواست 3 نماینده‌ی کنگره در سال 2017 میلادی، آغاز به جمع‌آوری معلومات در مورد حیف و میل کمک‌های آمریکا برای بازسازی افغانستان کرده است.

3 نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا سال گذشته، افغانستان را «سیاه‌چاله» برای پول مالیات‌دهندگان شهروندان آمریکایی نامیده و گفته بودند که مردم آمریکا باید بداند که پول‌شان در کجا به مصرف می‌رسد.

ciger

در همین حال، جان ساپکو، بازرس ویژه‌ی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در بخشی از این نامه، این رقم را تنها بخشی از پول‌های حیف و میل شده در افغانستان گفته است.

سیگار همچنان گفته که بیش از 4 میلیارد دالر که برای برنامه‌های ثبات به افغانستان کمک شده بود، بر عکس باعث رشد فساد و حمایت از شورشیان شده است.

از سویی هم، جان ساپکو در این نامه گفته که مبلغ 7.3 میلیارد دالر برای از بین بردن مواد مخدر برای افغانستان کمک شده بود تا تولیدات و صادرات مواد مخدر را متوقف کند؛ اما به نظر می‌رسد که پول کمک‌شده در این راستا به مصرف نرسیده و تولید تریاک در حال حاضر به بالاترین سطح پس از سال 2002 رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان