جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

محمد علم ایزدیار: حکومت از پی‌گیری پرونده‌های جان‌باختگان 12 جوزای 1396 سر باز زده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با اولین سالگرد کشته شدن سالم ایزدیار، فرزند ارشد محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان در تظاهرات 12 جوزای 1396، محمد علم ایزدیار می‌گوید که حکومت به وعده‌اش برای رسیدگی کامل به پرونده‌های کشته‌شدگان این حادثه عمل نکرده است.

آقای ایزدیار امروز پنجشنبه (24 جوزا) در مراسم اولین سالگرد کشته‌شدگان حادثه 12 جوزای 1396 در کابل گفت که حکومت از انکشاف و رسیدگی کامل به پرونده شهدا سر باز زده است.

او که به نمایندگی از خانواده شهدای 12 جوزا صحبت می‌کرد، همچنان گفت که خواست خانواده شهدا از حکومت محاکمه و مجازات کسانی بود که به روی مظاهره‌کنندگان آتش باری کردند، اما حکومت به این خواست ما توجه نکرده است.

ezadyar

به گفته ایزدیار، تحقیق در مورد وارد شدن 3 حمله‌کننده انتحاری به مراسم جنازه سالم ایزدیار یکی دیگر از خواسته‌های آن‌ها از حکومت بوده است.

محمد علم ایزدیار همچنان گفت که این 3 حمله‌کننده انتحاری در پاکستان آموزش دیده و از آنجا به میدان وردک انتقال داده شده بود. حکومت باید تحقیق می‌کرد که این حمله‌کننده‌ها چگونه وارد مراسم جنازه شده بودند؟

سالم ایزدیار، پسر ارشد محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان در تظاهرات ۱۲ جوزای ۱۳۹۶ به انگیزه دادخواهی برای قربانیان حمله تروریستی ۱۰ جوزا توسط موتر بمب، که بیش از ۱۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجا گذاشت، کشته شد. گفته شده که او پس از تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان