حاشیه‌های جام جهانی ۲۰۱۸؛ از مدعیان کفش طلا تا هشدار به حاملگی زنان روس از مردان خارجی

توسطمانی مشکین‌قلم

خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲

جام جهانی 2018 روسیه امروز پنج شنبه (24جوزا) ساعت 7:30 دقیقه عصر به وقت افغانستان با بازی تیم‌های عربستان و روسیه آغاز می‌شود. در این دور از جام جهانی باید دید که در کنار غول‌های دنیای فوتبال مانند “لیونل مسی” و “کریستیانو رونلدو”، چه کسی کفش طلایی را از آن خود می‌کند. هم چنین قبل از شروع بازی‌ها، این دور از جام‌جهانی حاشیه‌های جالب توجهی را نیز در خود دارد.

آموزش جذب دختران روس برای فوتبالیست‌ها

یکی از حاشیه‌های این جام جهانی که با انتقادهای زیادی نیز روبرو شد، آموزش جذب دختران در روسیه برای بازیکنان فوتبال بود. فدراسیون فوتبال آرجنتاین فصلی را با عنوان “چگونه شانس خود را برای دلبری از دختران روس بالا ببرید”، در دفترچه راهنمای خود برای تیم‌های اعزامی این کشور و روزنامه‌نگارهای همراهشان به جام جهانی روسیه گنجانده بود که با انتقاد بسیاری روبرو شد. در این دفترچه راهنما آمده بود که برای جلب نظر دختران روس باید “ظاهر تمیز و آراسته داشته باشید و خود را معطر کنید.”

این توصیه‌نامه انتقادهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و فدراسیون فوتبال آرجنتاین در پی اعتراض‌ها، مجبور شد این بخش را حذف کند. فدراسیون فوتبال آرجنتاین از این کارش عذرخواهی کرد و گفت که تحقیقات داخلی نشان داده که گنجاندن این بخش به دلیل یک اشتباه بوده است.

 از مردان هموطنتان حامله شوید

از دیگر موضوعات حاشیه‌یی جام جهانی 2018 روسیه می‌توان به خواست یکی از اعضای مجلس روسیه اشاره کرد. “تامارا پلتناویا”، از زنان روسی خواسته با خارجی‌ها ارتباط جنسی برقرار نکنند. او با یادآوری از جام جهانی 1980 اتحاد جماهر شوری نوشته: “باید از تجربه جام جهانی ۱۹۸۰ شوروی درس گرفت که در پایان بازی‌ها، زنان زیادی از تماشاگران خارجی حامله شده بودند”. این عضو مجلس روسیه گفته: “اگر می‌خواهید حامله شوید، از مردان هموطن‌تان حامله شوید“.

Tamara paltyiova
تامارا پلتناویا

کلاس آموزش لبخند

پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر برای تماشای بازی‌های جام جهانی به روسیه سفر کنند؛ از این‌رو روسیه می‌خواهد چهره خوبی از خود نشان بدهد و از مهمانانش به گرمی استقبال کند. به همین خاطر برای بعضی از شهروندانش کلاس‌های آموزشی برگزار کرده تا یاد بگیرند چطور لبخند بزنند؛ چرا که لبخند زدن در انظار عمومی در روسیه، چندان معمول و پسندیده نیست.

سایه تحریم‌ها روی تیم ایران

از دیگر حاشیه‌های این دور از مسابقات جام جهانی فوتبال، عدم فروش لباس تیم ملی ایران است.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت “آدیداس” اسپانسر تیم ملی ایران گفته، لباس تیم ملی ایران را برای هواداران این تیم نمی‌فروشد. این شرکت گفته، طرفداران تیم ملی فوتبال ایران برای خرید پیراهن این تیم فقط می‌توانند به فدراسیون فوتبال ایران مراجعه کنند و پیراهن اصل تیم ملی ایران جای دیگری فروخته نمی‌شود.

هم‌چنین پراهن تیم ملی ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه است که اسپانسر ندارد.

اخراج سرمربی اسپانیا

از حاشیه‌های دیگر جام جهانی 2018 روسیه، اخراج دقیقه نود سرمربی تیم اسپانیا است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا در بیانیه‌یی گفته که تنها پنج دقیقه قبل از اعلام خبر پیوستن “جیولن لوپتگی” به رئال مادرید، از این ماجرا مطلع شده و به دلیل بی‌اطلاع گذاشتن فدراسیون از این تصمیم، لوپتگی ۵۱ ساله را اخراج کرده است.

julen lopetegui
جیولن لوپتگی

بنابر اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، “فرناندو هیرو”، ستاره سابق و مدیر فنی فعلی تیم ملی این کشور، مربی‌گری اسپانیا را در این دوره از جام جهانی بر عهده خواهد گرفت.

جویندگان کفش طلا

لیونل مسی

به دست آوردن مقام آقای گلی در جام جهانی، احتمالا بزرگ‌ترین آرزوی بزرگ‌ترین مهاجمان فوتبال جهان است. گاهی در جام‌های جهانی بهترین مهاجمان توپ طلا را می‌برند.

بسیاری لیونل مسی را بزرگ‌ترین بازیکن این دوران فوتبال جهان می‌دانند، اما هرچقدر فهرست افتخارات باشگاهی او طولانی است، در تیم ملی، دست شماره ۱۰ آرجنتاین خالی است و باورکردنی نیست که مسی در یک تورنمنت مهم هم به همراه آرجنتاین قهرمان نشده است. احتمالا به همین دلیل بسیاری از کسانی که هوادار مسی نیستند هم دوست دارند او این بار دست‌کم کفش طلای جام جهانی را به دست آورد؛ ستاره‌یی که در جام جهانی برزیل توپ طلا را برد، در روسیه نامزد اصلی کسب آقای گلی است.

Messi
لیونل مسی

کریستیانو رونالدو

رونالدو در جام جهانی و جام ملت‌های اروپای قبلی نمایش خیلی خوبی نداشت؛ هرچند پرتگال قهرمان اروپا شد، اما او این روزها حسابی روی فرم است. رونالدو با ۸۱ گل، بهترین گلزن تاریخ پرتگال است و تقریبا نزدیک به دو برابر “پائولتا”، نزدیک‌ترین رقیبش، گل زده است. اشتهای گلزنی کاپیتان پرتگال تمام نشدنی است، ضمن این‌که قرار گرفتن در کنار “آندره سیلوا” از باشگاه میلان، می‌تواند فضای بیشتری برای بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ایجاد کند.

Ronaldo
کریستیانو رونالدو

نیمار

مصدومیت “نیمار” گرچه برای پاری‌سن‌ ژرمن بدترین واقعه ممکن بود، اما احتمالا چندان هم به ضرر تیم ملی فوتبال برزیل نبود. گران‌ترین بازیکن دنیا حالا با تمرکز کافی و در حالی وارد جام جهانی می‌شود که به خوبی استراحت کرده است. نیمار همیشه در بازی‌های ملی نمایشی درخشان داشته و ضمن این‌که برزیل تا مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی روسیه، راه نسبتا آسانی در پیش دارد.

Neymar
نیمار

آنتوان گریزمان

با محرومیت اتلتیکو مادرید از نقل و انتقالات، تمام بار خط حمله این تیم روی دوش “گریزمان” افتاده بود، اما پایان محرومیت باشگاه و بازگشت “دیگو کاستا” به اتلتیکو، موجب شد تا “دیدیه دشان”، سرمربی فرانسه نفس راحتی بکشد. گریزمان گرچه در ۱۰ بازی مقدماتی جام جهانی فقط ۴ گل زد، اما او با ۶ گل بهترین گلزن یورو ۲۰۱۶ شد و در آن تورنمنت به طور متوسط در هر ۹۲ دقیقه، یک گل زد تا بهترین مهاجم اروپا لقب بگیرد. گروه آسان فرانسه نیز فرصتی دیگر برای این مهاجم ۲۷ ساله است تا با ذخیره‌یی مطمئن راهی مراحل بالاتر شود.

 گریزمان
گریزمان

هری کین

مهاجم تاتنهام را نمی‌توان بازیکنی مشابه مسی یا رونالدو نامید، اما کمتر کسی هست که در قدرت گلزنی او شک داشته باشد. “کین” گرچه با مصدومیت مچ مواجه شد، اما توانست با زدن ۳۰ گل، تبدیل به دومین گلزن لیگ برتر شود. اگر کین نمایشی به بدی یورو ۲۰۱۶ نداشته باشد و انگلستان هم در جام باقی بماند، آن‌گاه ‌هواداران “سه شیر” می‌توانند امیدوار باشند که بعد از گری لینه‌کر در جام جهانی ۱۹۸۶، بازهم کفش طلا نصیب یک بازیکن انگلیسی شود.

Harry-kane
هری کین

تیمو ورنر

گرچه “میروسلاو کلوزه” بهترین گلزن ادوار جام جهانی (۱۶ گل در چهار دوره) دیگر در ترکیب آلمان نیست، اما “یوآخیم لو” پس از مدت‌ها صاحب مهاجمی تمام عیار شده است. “تیمو ورنر” ۲۲ ساله با تمام مهاجمانی که یو‌آخیم لو تا به حال داشته، تفاوت دارد و سرعت فوق‌العاده‌اش او را تبدیل به سلاحی مرگ‌بار برای آلمان در ضد حمله‌ها می‌کند.

Germany-natioal-team
تیمو ورنر

رادامل فالکائو

مصدومیت بی‌موقع این مهاجم کلمبیایی موجب شد تا جام جهانی ۲۰۱۴ را از دست دهد و این بهترین فرصت برای “خامس رودریگز” بود تا با زدن ۶ گل، کفش طلا را تصاحب کند. “فالکائو”ی ۳۲ ساله نمایشی خوب در موناکو داشته و کماکان مهاجمی مخوف در محوطه جریمه هر حریفی است. حضور خامس رودریگز گذشته از رقابت برای آقای گلی، می‌تواند فضای بیشتری برای او ایجاد کند.

رادامل فالکائو
رادامل فالکائو

محمد صلاح

آقای گل لیگ برتر فوتبال انگلیس با ۳۲ گل زده و مهاجمی که در فصل گذشته تعدادی از رکوردهای گلزنی باشگاه لیورپول را شکست. مصر تیم خیلی قدرتمندی نیست و طبیعتا هرچه کم‌تر در تورنمنت باقی بماند، بخت آقای گلی “صلاح” هم کمتر می‌شود، اما خبر خوب برای صلاح، گروه آسان مصر است و با توجه به کندی مدافعان عربستان و روسیه، او شانس این را دارد که در همان دور گروهی، بار خودش را ببندد. البته تمام این اتفاقات بستگی به این دارد که صلاح بتواند از مصدومیت فینال لیگ قهرمانان اروپا رها شود و به شرایط ایده‌آل بازگردد.

Mohammad-salah
محمد صلاح

ادینسون کاوانی

بازی کردن کنار “لوئیس سوارس” به خودی خود بخت گلزنی را افزایش می‌دهد و مهاجم ۳۱ ساله پاری‌سن‌ ‌ژرمن هم از این قاعده مستثنی نیست. “کاوانی” در مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی عالی کار کرد و ۱۰ گل زد؛ دست‌کم ۳ گل بیشتر از نزدیک‌ترین رقیبش در میان بازیکنانی مانند مسی، گابریل خسوس و الکسیس سانچز. او هم مانند صلاح، فرصتی مناسبی دارد تا تعداد گل‌هایش را مقابل عربستان و روسیه بالا ببرد.

Edinson-cavani
ادینسون کاوانی

ادن هازارد

بازی‌ساز چلسی در مقدماتی جام جهانی برای بلجیم، ۸ گل زد و ۵ پاس گل داد. به لطف نمایش ضعیف چلسی، “هازارد” در طول فصل گذشته چندان فرسوده نشد و این هافبک ۲۷ ساله، سرشار از انرژی به روسیه سفر می‌کند تا در ترکیب یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ قرار بگیرد.

Eden-hazard
ادن هازارد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *