یافته‌های یک گزارش: وضعیت سلامتی زندانیان در زندان‌های افغانستان بحرانی است

توسطروایت زنده

خرداد ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

یافته‌های یک گزارش تازه نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی زندانیان در زندان‌های افغانستان بحرانی است.

بی.بی.سی گزارش داده که فقط در سال گذشته بیش از 100 زندانی به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف در زندان پلچرخی کابل، بزرگترین زندان این کشور جان داده‌اند.

براساس این گزارش، شیوع بیماری‌های واگیر به خصوص سل و محیط ناسالم صحی، زندگی زندانیان در زندان پلچرخی را با مشکل جدی روبرو کرده ‌است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که در سه ماه اول سال جاری، میزان کسانی که به بیماری سل در زندان پلچرخی مبتلا شده‌اند، به 230 تن رسیده، در حالی که سال گذشته این رقم 150 تن گزارش شده بود. این نشان می‌دهد که رقم افراد مبتلا به بیماری سل در این زندان حدود دو برابر افزایش یافته است.

prison

برخی از زندانیان پلچرخی به بی.بی.سی گفته که به دلیل نبود خدمات کافی بهداشتی، بیماری‌های قابل درمان، تبدیل به بیماری‌های لاعلاج شده است.

با این حال، وزارت بهداشت افغانستان گفته که بیش از ۳۰ تن در زندان‌های افغانستان به بیماری‌های غیرقابل درمان، مصاب هستند و پرونده بهداشتی بیش از ۸۰ زندانی دیگر در کمیسیون موسوم به “صعب‌العلاج” تحت بررسی قرار دارد.

این در حالی است که بیش از ۳۰ هزار زندانی در زندان‌های افغانستان‌ در بند هستند و سالانه برای امور بهداشتی آنان حدود 200 هزار دالر آمریکایی هزینه می‌شود. یعنی برای هر زندانی در سال کمتر از ۴۷۰ افغانی ( حدود هفت دالر) هزینه بهداشتی در نظر گفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *