جزییات توافق رهبران امریکا و کره شمالی؛ تعهد ترامپ به ضمانت امنیتی و تعهد اون به خلع سلاح کامل اتمی

توسطروایت زنده

خرداد ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

جزئیات منتشر شده از سند جامع امضا شده توسط رهبران امریکا و کره شمالی که به رسانه‌ها درز کرده، نشان می‌دهد که در این سند روی چهار مورد توافق صورت گرفته است. براساس این سند، ترامپ با ارائه ضمانت‌های امنیتی به رهبر کره شمالی و کیم جونگ اون نیز به خلع سلاح کامل اتمی متعهد شده‌اند.

این سند امروز سه شنبه (22 جوزا) از سوی رهبران دو کشور در سنگاپور و در حضور رسانه‌ها به امضا رسید.

در بند نخست این سند آمده که ایالات متحده آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد به ایجاد روابط جدید با توجه به تمایل شهروندان هر دو کشور برای صلح و رفاه هستند.

بند دوم این سند به ایجاد یک رژیم صلح پایدار و ماندگار در شبه جزیره کره اشاره کرده که آمریکا و کره شمالی در این زمینه تلاش خواهند کرد.

trump and kim jung

در بند سوم این سند جامع همچنان گفته شده: «ضمن تأیید اعلامیه پانمونجوم به تاریخ ۲۷ آپریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره، متعهد می‌شود تا در جهت خلع سلاح کامل اتمی شبه جزیره کره کار کند».

و در بند اخیر این سند، دو کشور متعهد به بازیابی و بازگرداندن بقایای افراد مفقود شده از جنگ کره از جمله بازگرداندن فوری افرادی شده‌اند که هویت‌شان مشخص شده است.

ایالات متحده آمریکا و کره شمالی همچنین متعهد شده‌اند که برای پیاده‌سازی نتایج اجلاس تاریخی سنگاپور، مذاکرات را توسط مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا و یک مقام عالی‌رتبه کره شمالی در اولین فرصت پیش ببرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *