نامه اتحادیه اروپا به امریکا: شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران معاف شوند

توسطروایت زنده

خرداد ۱۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، بریتانیا و فرانسه، با فرستادن نامه‌یی به وزرای دارایی و خارجه امریکا، خواسته‌اند که امریکا شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران معاف کند.

این نامه به تاریخ ۴ جون خطاب به استیو منوچین، وزیر دارایی و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا فرستاده شده، اما متن این نامه امروز چهارشنبه(16 جوزا) منتشر شده است.

اروپایی‌ها در این نامه خطاب به مقام‌های آمریکایی نوشته‌اند: «ما به عنوان متحدان آمریکا انتظار داریم که ایالات متحده از اقدامی که امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد، خودداری کند».

photo_2018-06-06_17-23-42

در این نامه خواسته‌ شده که آمریکا شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌ها معاف و به طور عمومی اعلام کند که حوزه‌هایی مثل انرژی، دارو، موترسازی و صنعت هواپیمایی غیرنظامی، شامل تحریم‌ها نمی‌شوند.

اروپایی‌ها همچنین به طور مشخص خواهان آن شده‌اند که مسیر تبادلات مالی با ایران، به ویژه با بانک مرکزی ایران، از دایره تحریم‌ها خارج شود.

با خروج آمریکا از توافق هسته‌یی با ایران، اروپایی‌ها برای حفظ این توافق تلاش می‌کنند. در عین حال، مقام‌های ایران می‌گویند اگر برجام برای این کشور منافع اقتصادی نداشته باشد، فعالیت‌های هسته‌یی قبلی را از سر می‌گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *