جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

زندان های «ا.پ.ا.ک»؛ 7 مورد خواندنی در باره محبس های بدون تفنگ و زندانبان در برازیل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

برازیل چهارمین زندان‌های پرجمعیت در جهان را دارد. زندان‌های این کشور عموما به دلیل شرایط بد زندانی‌ها، تراکم بیش از حد، خشونت باندهای تبه‌کار و شورش‌های مرگ‌بار زیر ذره‌بین هستند؛ اما زندان «ا.پ.ا.ک» در این کشور بدون زندان‌بان اداره می‌شود.

بدون زندانبان

نظام زندان‌های ا.پ.اک. به عنوان شیوه‌یی امن‌تر، ارزان‌تر و انسانی‌تر در برازیل روزبه‌روز بیشتر به رسمیت شناخته می‌شود. حدود 49 عدد از این نوع زندان ها در برازیل وجود دارد. زندان‌های ا.پ.ا.ک زندان‌بان یا اسلحه ندارند و در زندان توسط یکی از زندانی‌ها برای ملاقاتی‌ها باز می‌شود. این زندانی ملاقاتی را به واحد خانوادگی راهنمایی می‌کند که فضایی با یک تخت دو نفره است و به زنان زندانی اجازه می‌دهد ساعاتی را با شرکای زندگی‌شان در این واحد بگذرانند.

زندانیها

تمام زندانیان این زندان‌ها باید ابتدا دوره‌یی را در زندان‌های معمول کشور گذرانده باشند و با اثبات پشیمانی خود، رژیم سخت‌گیرانه کار و تحصیل را که فلسفه اصلی ا.پ.ا.ک است، پشت سر باشند.

سال تأسیس زندان ا.پ.ک.

زندان‌های ا.پ.ا.ک در سال ۱۹۷۲ توسط گروهی کاتولیک، بنیان گذاشته شد و حال به دست یک سازمان غیردولتی ایتالیایی به نام بنیاد ا.و.س.آی و نهاد کمک برادرانه به مجرمان، حمایت و رهبری می‌شود.

Prison-2
تمام زندانیان این زندان‌ها باید ابتدا دوره‌یی را در زندان‌های معمول کشور گذرانده باشند

بهبود

زندانی‌ها در این نظام باید درس بخوانند و گاهی با هماهنگی با دولت محلی کار کنند. اگر از این کار سرباز بزنند و یا جدیت نشان ندهند، با خطر بازگشت به زندان‌های معمولی روبرو می‌شوند.

جرم

برخی از زنانی که در این زندان هستند، حبس ابد دارند و مرتکب جرم‌های سنگین شده‌اند، اما فضای زندان آرام است.

مجرمان سرسخت

متخصصان می‌گویند زنان اغلب به دلیل رابطه‌شان با یک مرد در چنبره جرم گرفتار می‌شوند و بعد در سلولی با زندانی‌های سابقه‌دار می‌افتند. خانم کامپوس، یکی از زندانی‌ها می‌گوید: وقتی وارد زندان شده، چیزی از جرم و جنایت نمی‌دانسته است: «هم سلولی من سر زن همسایه خود را بریده و در یک چمدان با خودش برده بود.”

Prison3
متخصصان می‌گویند زنان اغلب به دلیل رابطه‌شان با یک مرد در چنبره جرم گرفتار می‌شوند و بعد در سلولی با زندانی‌های سابقه‌دار می‌افتند

عشق پشت میله‌ها

تمام زندانی‌های تازه‌وارد ابتدای کار در سیستمی بسته حبس می‌شوند و باید برای ورود به سیستم نیمه‌باز زندان، فعالیت کنند. بعد از ورود به این سیستم، در صورت ادامه تلاش و رفتار خوب، می‌توانند هفته‌یی یک روز از زندان مرخصی بگیرند. تاتیان، یکی دیگر از زندانی‌ها حتی با همین نظام بسته تاتیان، یک دوست پسر پیدا کرده است. بر دیوار حیاط بسته زندان پیام ا.پ.ا.ک نقش بسته است: هیچ کس از عشق فرار نمی‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان