از نرسیدن مواد غذایی تا خوراندن گوشت فاسد به سربازان؛ ۴ نکته که در این زمینه بدانید

توسطمانی مشکین‌قلم

خرداد ۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

شرکت‌هایی که در بیش از یک و نیم دهه گذشته قرارداد تهیه مواد غذایی نیروهای پلیس و ارتش افغانستان را در اختیار داشتند، از این روند کنار گذاشته شده و با شرکت‌های جدید قرارداد شده است.

قبل از این بارها از نرسیدن مواد غذایی و هم‌چنین خوراندن گوشت سک و یا هم الاغ به سربازان امنیتی گزارش می‌شد.

جنرال مراد: سربازان پولیس گرسنه هستند

آقای مراد در مراسم خداحافظی‌اش از وزارت داخله گفته بود: پولیس شما در بدترین شرایط قرار دارد. همین امروز در ولایت غزنی نان ندارد. من خجالت می‌کشم که ده ماه اینجا (وزارت داخله) وظیفه اجرا کردم، اما نتوانستم شکم سرباز را سیر کنم.”

به گفته آقای مراد،  در ولایت‌های غزنی، خوست، ارزگان، دایکندی در مرکز و چندین ولایت دیگر سربازان پولیس نان ندارند و مسئولان وزارت داخله نیز نتوانسته‌اند کاری کنند.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار سرباز امنیتی افغانستان در سراسر این کشور تقریبا به صورت مداوم در حال درگیری با شورشیان اند. چندی پیش پولیس ولایت غور نیز از نرسیدن اعاشه به این نیروها شکایت کرده بود.

Afghan soliders foods
در ولایت‌های غزنی، خوست، ارزگان، دایکندی در مرکز و چندین ولایت دیگر سربازان پولیس نان ندارند و مسئولان وزارت داخله نیز نتوانسته‌اند کاری کنند

پولیس ولایت غور

فرماندهی پولیس ولایت غور در مرکز افغانستان گفته بود در نزدیک به سه ماه گذشته به صورت تدریجی مواد خوراکی نیروهای پولیس ولایت غور قطع شده است. به گفته پولیس این ولایت، بیم آن می‌رود که با ادامه این وضعیت، شماری از سربازان وظیفه را ترک کنند.

شماری از افسران در این ولایت گفته بودند که در نزدیک به سه ماه گذشته، کم‌کم مواد خوراکی آن‌ها محدود و بالاخره قطع شده است. سربازان در ولایت غور کارشان به جایی رسیده که از خانه‌های مردم نان طلب می‌کردند.

دادن گوشت سگ به سربازان

در همین راستا روز گذشته(7 جوزا) پولیس ولایت بادغیس از خوراندن گوشت سگ به سربازان خبر داد.

 پولیس این ولایت گفته که طرف قرارداد رساندن مواد غذایی به سربازان، به جای گوشت گوسفند، گوشت سگ را به سربازان می‌خورانده است.

گفته می‌شود که پولیس بادغیس از سال‌ها بدین‌سو از همین قراردادی گوشت به دست می‌آورده است.

جنرال احمدفهیم قایم، فرمانده جدید پولیس بادغیس می‌گوید: “سرباز خون خود را می‌دهد. جان خود را می‌دهد. هر کسی که پشت این قضیه باشد، مطابق به قانون مجازات می‌شود. در این کشور قانون است و در همی ده سال گذشته، هیچ کسی صدای خود را در این مورد بلند نکرده است”.

Dog meat
پولیس ولایت بادغیس گفته که طرف قرارداد رساندن مواد غذایی به سربازان، به جای گوشت گوسفند، گوشت سگ را به سربازان می‌خورانده است

شرکتهای جدید اعاشه سربازان

پس از این جنجال‌ها بر سر نرسیدن اعاشه درست به سربازان وزارت‌های داخله و دفاع ملی افغانستان، کمیسیون تدارکات ملی، با لغو قراردادهای گذشته، اعاشه سربازان امنیتی را با شرکت‌های جدید قرارداد نموده است.

با این وجود، کمیسیون تدارکات ملی و نهادهای امنیتی و دفاعی هشداد داده‌ اند در صورت تخلف، این شرکت‌ها محروم و شامل لیست سیاه قراردادی‌های حکومت می‌شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *