توافق هیأت‌های بلندپایه نظامی افغانستان با مقام‌های پاکستانی در بخش‌های امنیتی و اقتصادی

توسطروایت زنده

خرداد ۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از توافق هیأت بلندپایه‌ نظامی افغانستان با مقام‌های پاکستانی در بخش‌های امنیتی و اقتصادی خبر داده است.

در یک خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان آمده که مقام‌های افغانستان و پاکستان در بخش امنیتی در مورد عملی شدن 66 فقره تعهدات مندرج در «پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» که مهمترین چارچوب جامع برای همکاری‌های دوجانبه می‌باشد، توافق کرده‌اند که براساس این توافق، به زودی گام‌های عملی مطابق به یک پلان مشخص برداشته خواهد شد.

در خبرنامه گفته شده: «مهمترین موضع مشترک در توافق دو طرف در مورد پروسه صلح این است که در پالیسی موجود، صلح هیچ بدیل بهتری ندارد، اما آن‌هایی که انتخاب‌شان صلح نباشد به شکل مشترک با اقدامات مشخص مقابل خواهند شد».

Pakistan and Afghanistan

 

در بخش اقتصادی نیز در مورد انتقال برق آسیای مرکزی از طریق افغانستان، ایجاد سهولت‌ها برای ترانزیت و تجارت از آسیای مرکزی به بندر گوادر و بالعکس، با احداث خط آهن در تطابق با تعهدات بین‌المللی طرفین، و توسعه شاهراه جلال‌آباد – کابل توافقات مشخصی صورت گرفته که براساس این توافق، طی روزهای آینده آجندای مشخص تیم‌های کاری تدوین خواهد شد.

دفتر شورای امنیت ملی گفته که براساس دعوت رئیس‌جمهور غنی، قرار است جنرال باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان در روزهای آینده به افغانستان سفر کند.

این در حالی است که روز گذشته یک هیأت بلندپایه امنیتی به ریاست محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان به منظور گفتگو پیرامون مسایل امنیتی به پاکستان سفر کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *