هشدار در مورد لغو جواز رسانه‌های افغانستان که حساب مالیاتی‌شان را تصفیه نکنند

توسطروایت زنده

خرداد ۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

وزارت اطلاعات و فرهنگ به رسانه‌های افغانستان هشدار داده که اگر حساب مالیاتی‌شان را تصفیه نکنند، جواز فعالیت‌شان لغو خواهد شد.

مطابق یک حکم ریاست جمهوری افغانستان، ضمن ارائه تخفیف و بخشش جرایم مالیاتی رسانه‌های این کشور، به رسانه‌ها سه ماه مهلت داده شده که با مراجعه به وزارت مالیه، با پرداخت 20 درصد از مجموع مالیات در قسط اول، به تصفیه حساب مالیاتی‌شان بپردازند. در غیر آن، بعد از معیاد تعیین‌شده، مطابق مفاد این حکم، وزارت اطلاعات و فرهنگ جواز نشراتی آن‌ها را لغو خواهد کرد و فرکانس نشراتی و برق آن‌ها قطع خواهد شد.

Media

این حکم در نهم ماه ثور سال جاری صادر شده است، اما به گزارش وزارت مالیه، بعد از گذشت 20 روز، هنوز هیچ رسانه‌یی برای تصفیه حساب مالیاتی به آن وزارت مراجعه نکرده است.

سید آقاحسین فاضل سانچارکی ضمن این‌که معافیت جرایم مالیاتی رسانه‌ها را یک کمک بزرگ به رسانه‌های کشور می‌خواند، به صورت جدی از رسانه‌ها می‌خواهد تا مطابق مفاد حکم ریاست جمهوری که سهولت‌های زیادی در پرداخت مالیات رسانه‌ها قایل شده، با مراجعه به ریاست مالیه دهندگان متوسط وزارت مالیه، به تصفیه حساب باقی‌داری مالیاتی‌شان بپردازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *