سفیر ایران در کابل: اگر ایران با ساخت بند سلما مشکل می‌داشت، جلوی استفاده از سمنت ایرانی را می‌گرفت

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل گفته اگر این کشور با ساخت بند سلما مشکل می‌داشت، جلوی استفاده از سمنت ایرانی در ساخت این بند را می‌گرفت.

محمدرضا بهرامی که شب گذشته(یک‌شنبه، 30 ثور) با طلوع‌نیوز مصاحبه کرده، در پاسخ به ارتباط جنگ فراه با موضوع آب گفته است: ایران و افغانستان هیچ موضوعی که نتوانند در موردش مذاکره کنند ندارند و بر اساس توافق‌های انجام شده همه موضوعات موجود در مناسبات دو کشور در حوزه‌های سیاسی،امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل مذاکره بوده و این اراده در دو طرف وجود دارد تا درباره مشکلات یا اختلاف نظرها با هم گفت‌وگو کنند.

بهرامی گفته است: بخش زیادی از سمنت موردنیاز ساخت بن سلما از طریق ایران تأمین شده و پیمان‌کاری که در ساخت بند با پیمانکار هندی همکاری کرد، ایرانی بوده است.

وی تأکید کرد: اگر ایران واقعا مخالف ساخت بند سلما بود، دیگر اجازه نمی داد سمنت ارسال شود و مانع مشارکت پیمانکارنش می‌شد و این استدلال در مورد طرح تاپی هم صدق می‌کند.

Iran

سفیر ایران در کابل تصریح کرده که ایجاد بی‌ثباتی در فراه نه تنها به ضرر منافع متقابل ایران و افغانستان، بلکه به زیان منافع مستقل ایران نیز است.

این در حالی است که روز شنبه گذشته(29 ثور)، وزیر دفاع افغانستان در سفر به شهر فراه، از جنگ در این ولایت، با عنوان جنگ آب یاد کرد. پیش از این، فرمانده پولیس فراه از نقش ایران در حمایت از طالبان خبر داده بود، اما والی این ولایت گفت که هیچ سند و شواهدی در این مورد، در دست نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *