جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تکمیلی/ اجرستان در آستانه یک فاجعه انسانی؛ طالبان بیش از 100 خانه را به آتش کشیدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که گروه طالبان بیش از 100 خانه را در شهرستان اجرستان این ولایت را به آتش کشیده‌اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به خبرنامه گفت: «چندین روستا به دست مخالفان سقوط کرده و ده‌ها خانه به آتش کشیده شده است. اگر نیروی کمکی به شهرستان اجرستان اعزام نشود، تمام روستاها به دست مخالفان دولت می‌افتد و در صورتی که روستاها به دست مخالفان بیافتد، نه تنها این‌که خانه‌های مردم را تخریب می‌کنند، بلکه فاجعه انسانی رخ می‌دهد. نگرانی ما این است که اعضای خانواده‌های پولیس محلی در این شهرستان را خطر تهدید می‌کند».

آقای نوری همچنان گفت که با گذشت 3 روز از درگیری نیروهای امنیتی با جنگجویان طالبان در شهرستان اجرستان، تاکنون هیچ نیروی کمکی به این شهرستان اعزام نشده است.

سخنگوی والی غزنی می‌افزاید، کمک هوایی که در روز اول درگیری به این شهرستان صورت گرفت، مقداری مواد غذایی و تجهیزات اندکی بود که در اختیار نیروهای امنیتی در شهرستان اجرستان قرار داده شد که هیچ تأثیر مثبتی نداشته است.

taliban

او تأکید کرد: «از ساعت 12 شب گذشته تاکنون دو چرخبال از وزارت دفاع افغانستان کمک خواستیم، ولی متاسفانه تاکنون این چرخبال‌ها را دریافت نکرده ایم».

عارف نوری گزارش ها در مورد سقوط شهرستان اجرستان به دست طالبان را رد کرده، می‌گوید که در حال حاضر 7 روستا در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد و در صورتی که نیروی کمکی اعزام نشود، تمامی پرسونل ولسوالی مجبور به عقب‌نشینی شده و احتمال سقوط اجرستان صد درصد است.

سخنگوی والی غزنی در مورد تلفات طرف‌های درگیر و غیرنظامیان در سه روز درگیری در شهرستان اجرستان نیز گفت که 18 تن از نیروهای امنیتی کشته و 12 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ او، در این درگیری‌ها، 6 غیرنظامی نیز کشته و 4 غیرنظامی زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی غزنی همچنان گفت که بیش از 50 تن از جنگجویان طالبان در سه روز گذشته در شهرستان اجرستان کشته و زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان