جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

علمای افغانستان، اندونزی و پاکستان خواستار آغاز مذاکرات میان طرف‌های درگیر جنگ افغانستان شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

علمای افغانستان، اندونزی و پاکستان در پایان نشست روز جمعه(21 ثور) خود در قصر «بوگور» در جاکارتا، پایتخت اندونزی، با اظهار همبستگی با مردم افغانستان جهت رسیدن به صلح و با الهام‌گیری از احکام مقدس قرآن و سنت، از تأمین صلح و رفاه در افغانستان حمایت کردند.

این علما با بیان این‌که اسلام دین صلح، تحمل و اعتدال است، از پیام پاکستان (فتوی متفقه ۱۸۰۰ تن از علمای پاکستان) از قطع‌نامه‌های علمای افغانستان و تمام ابتکارات و قطع‌نامه‌های صادر شده از جانب جهان اسلام حمایت کرده که بر صلح و اخوت اسلامی پافشاری نموده و خشونت و تروریزم را تقبیح نموده است.

در بیانیه پایانی این نشست ضمن بیان‌ این‌که صلح امر الهی است و بر هر مسلمان واجب است که در زندگی، گفتار و کردار معنوی خویش از این امر متابعت نماید، از پیشنهاد اخیر صلح رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در فبروری ۲۰۱۸ در کنفرانس دوم پروسه کابل، حمایت شده است.

Indonesia and Pakistan and AF

علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی با در نظر داشت این‌که شرایط لازم برای صلح در افغانستان مهیا گردیده، از تمام جناح‌های دخیل در جنگ این کشور خواسته که مذاکرات مستقیم را آغاز نمایند.

این علما تأکید کرده‌اند که خشونت و تروریزم باید با هیچ دین، ملت، تمدن و قوم ارتباط داده نشود، چون افراطیت خشونت‌بار، تروریزم، حملات انتحاری و خشونت علیه افراد ملکی، در تصادم با اصول دین مقدس اسلام قرار دارد.

علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی ضمن حمایت از روند همه‌جانبه صلح، اعلام آمادگی کرده‌اند که در این روند فعالانه همکاری نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان