جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شورای ولایتی بغلان: هیچ اقدامی از سوی حکومت برای رهایی 7 مهندس هندی صورت نگرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با گذشت دو روز هنوز هیچ خبری از سرنوشت 7 مهندس هندی ربوده شده در ولایت بغلان نیست. یک عضو شورای ولایتی بغلان به خبرنامه می‌گوید که تاهنوز هیچ اقدام عملی از سوی حکومت محلی یا حکومت مرکزی برای آزادسازی این مهندسان انجام نشده است.

اما به گفته فیروزالدین ایماق، معاون شورای ولایتی بغلان، گفت‌وگوها و مذاکرات بزرگان قومی و محاسن سفیدان با گروه طالبان در این زمینه جزیان داد که تاهنوز نتیجه ملموسی را در پی نداشته است.

او هم‌چنان گفت که ریش سفیدان هنوز موفق نشده‌اند با رهبران و کسانی که در رأس گروه طالبان در منطقه قرار دارند، به صورت مستقیم وارد گفت‌و‌گو شوند.

آقای ایماق خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم خواست‌های مخالفان مسلح برای آزادسازی این مهندسان بزرگ‌تر شده و فکر نمی‌کنم که به این خواست‌های آنان به جز دولت، کسان دیگر مانند بزرگان قومی بتوانند پاسخ دهند. خواست‌های آنان بیشتر سیاسی معلوم می‌شود تا مالی و این‌ها”.

baghlan

در همین حال، رسانه هندی «the Quint» گفته که گزارش‌هایی وجود دارد «آی.اس.آی» پاکستان بر طالبان فشار وارد می‌کند تا این ۷ مهندس ربوده شده را نگه دارند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های محلی با استفاده از بزرگان قریه دند شهاب‌الدین مذاکرات را برای آزادی این افراد با «قاری بختیار» که معاون طالبان در ولایت بغلان است، آغاز کرده‌اند.

یک مقام ارشد در ولایت بغلان به این رسانه هندی گفته است: «در اوایل روز یک‌شنبه قاری بختیار می‌گفت که اختطاف این افراد سهواً صورت گرفته و به زودی آزاد خواهند شد، اما در اواخر همین روز که این موضوع رسانه‌یی شد، مذاکرات نیز توقف یافت.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان