جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عطامحمد نور: «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» به زودی اعلان موجودیت می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عطامحمد نور، رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان و والی پیشین ولایت بلخ به دنبال دیدار روز پنج‌شنبه(13 ثور) با جنرال دوستم در ترکیه، می‌گوید که در نشست انقره، بحث روى ايجاد «ائتلاف بزرگ ملى افغانستان» نهايى شد و به زودی این ائتلاف در كابل رسما اعلان مى‌گردد.

روز پنج‌شنبه آقای نور و جمعی از شخصیت‌های سیاسی چون ظاهر قدر از ننگرهار، نعیم لالی حمیدزی از قندهار، همایون همایون از خوست، احمدضیا مسعود، انوارالحق احدی و محمد ناطقی با عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در انقره دیدار و گفت‌وگو کرده و در مورد ایجاد یک ائتلاف بزرگ ملی به توافق رسیدند.

آقای نور در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود در مورد این ائتلاف نوشته است: «در این ائتلاف بزرگانی از شوراهاى لوی قندهار، لوی پكتيا، لوی مشرقي در محوريت احزاب سياسي و قدرتمند افغانستان(جمعيت اسلامي افغانستان، جنبش ملي اسلامي افغانستان، حزب وحدت مردم افغانستان)، به شمول شوراها و نهادهایی ‌كه قبلا عضويت شوراي عالي نجات افغانستان را حاصل كرده بودند، حضور خواهند داشت».

ata mohammad noor

وی هدف از ایجاد این ائتلاف را این‌گونه توضیح داده است: «اين ائتلاف در تقويت نظام و اصلاح حكومت کار کرده و‌ هم‌چنان نقش اساسي و عمده را در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، پارلمان و رياست جمهوري ايفا خواهد كرد.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تأکید کرده است: «اين ائتلاف تلاش می‌كند تا انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب برگزار شود. هدف ديگر ايتلاف حمايت از پروسه صلح، تأمين ثبات در كشور و بقیه موارد مهم، با در نظر گرفتن منافع ملی خواهد بود».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان