جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گرامی‌داشت از روز جهانی آزادی مطبوعات در کابل؛ تأکید حکومت و نهادهای رسانه‌یی بر حفاظت از خبرنگاران

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از تلاش برای ایجاد یک شیوه کاری جهت حفاظت از خبرنگاران در معرض تهدید خبر می‌دهد.

سرور دانش که صبح امروز پنج‌شنبه(13 ثور) در برنامه‌یی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «ما تلاش داریم که به همکاری کمیته مصونیت خبرنگاران و سایر نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها، یک شیوه کار را برای خبرنگاران ساحوی و ژورنالیستانی که بیشتر در معرض تهدید اند، ترتیب کنیم و هم‌چنان در مورد شرایط کاری آنان بیشتر گفت‌وگو کنیم».

وی با اشاره به حملات بر خبرنگاران و رسانه‌ها به خصوص حمله روز دوشنبه(10 ثور) گفت: «بهترین انتقام از کسانی که شما را مورد حمله قرار می‌دهند، این است که بیش از پیش به فعالیت‌های خود ادامه دهید و برای افشای حقایق تلاش کنید».

آقای دانش ضمن ابراز تشکر از همدردی سازمان‌های ملی و بین‌المللی که با خبرنگاران افغانستان همدردی کردند، ابراز امیدواری کرد اشخاصی که چنین جنایاتی را انجام می‌دهند، مورد محاکمه قرار گیرند تا بیش از این، از مردم افغانستان قربانی نگیرند.

agsc

در این برنامه، فاضل سانچارکی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ با بیان این‌که حدود 3هزار رسانه در این وزارت ثبت شده، گفت: با وجودی که ما از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم، اما تاکید ما این است که رسانه‌ها در بخش حقوق خبرنگاران از قبیل پرداخت معاش، ترانسپورت و امثال آن کوشا باشند.

نجیب شریفی، رییس کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان نیز گفت که تدابیری جدی از سوی کمیته مصونیت برای تأمین امنیت خبرنگاران گرفته شده، اما از تمام اصحاب رسانه‌ها خواست که تدابیر جدی را برای مصونیت خبرنگاران روی دست بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان