جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

درگیری‌های شدید هفت روزه در شهرستان دای‌چویان ولایت زابل؛ خطر سقوط هم‌چنان وجود دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

منابعی در ولایت زابل به خبرنامه می‌گویند که حملات طالبان به رهبری معاون والی نام‌نهاد این گروه در ولایت زابل بر شهرستان دای‌چوپان ادامه دارد و در این درگیری‌های هفت روزه، تلفاتی بر نیروهای امنیتی و طالبان وارد شده است.

طالبان از شب 6 ثور سال جاری، عملیات تهاجمی خود را توسط ملا حمزه، معاون والی خودخوانده این گروه برای ولایت زابل، بر شهرستان دای‌چوپان طرح‌ریزی و آغاز کرده‌اند که تا فعلا جریان دارد.

از مدت 4 چهار روز به این‌سو، فرمانده پولیس ولایت زابل برای رهبری جنگ به شهرستان دای‌چوپان رفته است.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرنامه می‌گوید، در این جنگ 13 سرباز پولیس‌های ملی و محلی کشته و 12 تن دیگر زخمی‌ شده‌اند. همچنان یک سرباز اردوی ملی کشته و ۳ نفر دیگر زخم برداشته‌اند. در نتیجه حملات طالبان، سه پاسگاه نیروهای پولیس در شهرستان دای‌چوپان سقوط کرده بود که نیروهای دولتی دوباره توانسته این پاسگاه‌ها را پس بگیرند.

اما این منبع انتقاد کرده که کمک‌های هوایی به خاطر انتقال اجساد کشته‌شدگان نیروهای امنیتی به اسراع وقت به محل درگیری نمی‌رسد.

منبع گفته که در این جنگ، 57 نفر از مخالفین مسلح کشته و 24 نفر نیز زخمی شده‌اند.

army
فرمانده پولیس ولایت زابل از مدت ۵ روز به این‌سو به دای‌چوپان رفته و فعلا هم جنگ ادامه دارد

این منبع به خبرنامه افزوده است: «تمام نقاط مرتفع شهرستان دای‌چوپان به کنترول نیروهای دشمن درآمده و خطر جدی برای این شهرستان به حساب می‌آید و زمانی که نیروهای هوایی و زمینی کوماندو در این ساحات دست عملیات نزنند، این خطر رفع شدنی نیست. نیروهای دشمن دارای سلاح‌های سنگین می‌باشند و در صورتی که حمله هوایی صورت نگیرد، خطر سقوط ولسوالی متصور است».

منبع خاطرنشان کرده که اگر دای‌چوپان سقوط نماید، سه شهرستان هم‌جوار آن نیز سقوط خواهند کرد. هدف اصلی دشمن این است که شهرستان دای‌چوپان پایگاه خود را بسازد.

با این حال، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت زابل نیز به خبرنامه گفت: مدت 7 روز می‌شود که طالبان بالای شهرستان دای‌چوپان حمله کرده‌اند و در این جنگ تلفاتی سنگینی به نیروهای دشمن رسیده است.

به گفته وی، در این درگیری‌ها، 7 نفر از نیروهای پولیس کشته و 6 نفر زخم برداشته‌اند.

وی نیز گفت که فرمانده پولیس ولایت زابل از مدت ۵ روز به این‌سو به دای‌چوپان رفته و فعلا هم جنگ ادامه دارد.

این در حالی است که داکتر عبدالله، رییس‌اجراییه حکومت نیز صبح امروز نسبت به وضعیت شهرستان دای‌چوپان و ولایت زابل ابراز نگرانی کرده بود.

او گفته است که وضعیت دای‌چوپان زابل خراب است. شهدا داشته‌ایم. برخی از اجساد تا به حال انتقال نشده. نیروهای امنیتی از چندین هفته به این سو مقاومت می‌کنند. قوماندان امنیه زابل هم آن‌جا حضور داشته و تحت فشار قرار دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان