اعلام آمادگی چین برای میانجی‌گری میان حکومت افغانستان و طالبان

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

وزیر دفاع چین در پایان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیجینگ، اعلام کرد که این کشور آماده است در مذاکرات صلح حکومت افغانستان و طالبان، میانجی‌گری کند.

وزیر دفاع چین همچنان گفت که همکاری‌ها میان وزرات‌های دفاع کشورهای عضو شانگهای، نقش مهمی در حفظ ثبات در منطقه بازی کرده‌است.

چین در حالی برای میانجی‌گری در گفت‌وگوهای صلح حکومت افغانستان و طالبان اعلام آمادگی می‌کند که محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان، در یک سفر سه روزه از این کشور دیدار کرده و با مقام‌های چینی گفت‌وگوهایی وسیعی داشته است.

hanif atmar

مقام‌های چینی در این دیدار با آقای اتمر روی همکاری‌های این کشور با افغانستان در بخش‌های امنیتی و اقتصادی تأکید نموده و بار دیگر حمایت‌شان ‌را از تلاش‌های صلح حکومت افغانستان با طالبان ابراز داشتند.

این در حالی است که هم‌زمان با این دیدار آقای اتمر از چین، نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای برگزار شد و اکنون وزیران خارجه عضو این سازمان در بیجینگ گردهم آمده‌اند.

وزیر خارجه چین امروز سه‌شنبه(4 ثور) گفت که تمامی اعضای سازمان همکاری شانگهای برای از میان برداشتن تروریزم در منطقه، نظر مشترک دارند.

وی از تدویر نشستی در مورد اوضاع افغانستان در ماه آینده خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *