جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

افتتاح دو بخش جدید در مرکز جراحی اعصاب شفاخانه شیخ زاید در کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه افغانستان از افتتاح بخش‌های داخله اعصاب و واحد مراقبت‌های جدی شفاخانه شیخ زاید در کابل توسط وزیر صحت عامه این کشور خبر می‌دهد.

با افتتاح این دو مرکز جدید، دیگر نیاز نیست مریضان افغانستان برای درمان بیماری‌های عصبی و انجام جراحی‌های پیشرفته اعصاب به خارج از کشور بروند.

در یک خبرنامه وزارت صحت عامه آمده است، دکتور فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز سه‌شنبه(28 حمل) با افتتاح دو بخش جدید شفاخانه شیخ زاید، خاطرنشان کرد که در تلاش اند تا این مرکز در شفاخانه شیخ زاید را به یک مرکز مکمل و معیاری جراحی اعصاب در سطح منطقه مبدل نمایند.

photo_2018-04-17_19-06-27

بخش‌های داخله اعصاب و واحد مراقبت‌های جدی شفاخانه شیخ زاید با ظرفیت 50 بستر، با تمام تجهیزات طبی از قبیل وینیلاتور، ماشین EEG  مانیتور، سرنج پمپ، انفیوژن پمپ، التراسوند، دستگاه سکن، سیستم اکسیجن و لابراتوار مجهز شده است.

این بخش‌ها با هزینه نزدیک به 15 میلیون افغانی از بودجه وزارت صحت عامه ایجاد گردیده و دارای 12 متخصص، 25 پرستار و 12 کارگر خدماتی می‌باشد.

شفاخانه شیخ زاید که یک مرکز اختصاصی جراحی اعصاب می‌باشد، در ماه حمل سال 1396 افتتاح گردید و از شروع کار آن تاکنون، به تعداد 8 هزار و 102 مریض  را در بخش‌های خدمات سراپا، داخل بستر، خدمات عاجل، مراقبت‌های جدی و تشخیصیه، درمان نموده است. علاوه بر آن، در این شفاخانه 350 عملیات بزرگ جراحی اعصاب که اکثریت آن قبلا در افغانستان قابل اجراء نبود، صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان