وزیر مالیه در نشست مجلس نمایندگان افغانستان؛ افزایش عواید و برنامه حکومت برای ساخت بند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

وزیر مالیه افغانستان در نشست مجلس نمایندگان این کشور، از پیشتازی در جمع‌‌آوری عواید ملی با شروع سال مالی 1397 خبر می‌دهد.

اکلیل حکیمی در مورد جمع‌آوری عواید ملی افغانستان در سال مالی 1397 خاطرنشان کرد: در سند بودجه ملی سال 1397 برای جمع‌آوری عواید ملی، 169.5 میلیارد افغانی و از سوی صندوی بین‌المللی پول 172 میلیارد افغانی هدف تعیین گردیده است، که خوش‌بختانه وزارت مالیه توانسته است الی 26 حمل سال جاری 47.5 میلیارد افغانی عواید را جمع آوری نماید که در مقایسه با  اواخر ماه حمل سال گذشته، دو میلیارد افغانی(4 درصد) افزایش را نشان می‌دهد.

وی در عین حال در مورد جذب کمک‌های بین‌المللی برای تمویل برنامه‌های ملی و انکشافی دارای اولویت گفت: در سال گذشته وزارت مالیه برای تمویل برنامه‌های ملی و انکشافی دارای اولویت توانست تا 1.2 میلیارد دالر آمریکایی، 497 میلیون یورو، 37 میلیون دالر کانادایی و در ربع اول سال 2018، مبلغ 1.2 میلیارد دالر آمریکایی کمک‌های جامعه جهانی را جلب نماید.

eklil hakimi

از سوی دیگر، آقای حکیمی از برنامه حکومت برای انجام مطالعات فنی ساخت بندهای برق و آب‌گردان روی پنج حوزه آبی کشور خبر داد و گفت که یک شرکت مشورتی برای مطالعه فنی این بندها استخدام می‌شود.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود در مورد سفر به ازبکستان گزارش داد و گفت: انتظار می‌رود با قرضه‌های درازمدت ازبکستان، شش کارخانه‌ نساجی کشور به ویژه کارخانه‌های نساجی گلبهار و بست هلمند تا شش ماه دیگر بازسازی شود و در گام نخست، کار بازسازی کارخانه‌ گلبهار و بست هلمند آغاز شود.

به گفته وزیر مالیه، به هدف توسعه‌ روابط بازرگانی کابل ـ تاشکند، راه‌آهن حیرتان با کمک فنی مهندسان ازبکی به هرات ادامه می‌یابد و راه آهن خواف ـ هرات نیز تا دو ماه دیگر از سوی رییسان جمهور افغانستان و ایران گشایش خواهد یافت.

وی هم‌چنین از برگزاری یک نشست بزرگ اقتصادی در مورد افغانستان در شهر ابوظبی امارات متحده عربی تا سه ماه دیگر خبر داد و گفت که این نشست به هدف افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی همه پروژه‌های اقتصادی به شمول معادن برگزار می‌شود و در آن، سرمایه‌گذارانی از کشور‌های گوناگون شرکت خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *