کمیسیون انتخابات: در دو روز گذشته نزدیک به 13هزار رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

برخلاف برخی گزارش‌های بدبینانه، مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند که در دو روز گذشته،  12700 هزار رأی‌دهنده نام‌های خود را در سراسر کشور ثبت کرده‌اند.

سید حفیظ‌الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات امروز دوشنبه(27 حمل) به طلوع‌نیوز گفته است که می‌گوید که در دو روز گذشته بیش از دوازده هزار تن نام‎های شان را در مرکزهای رأی دهی در کشور ثبت کرده‌اند.

womens registering for voting

به گفته وی، ۲۵ درصد از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند را بانوان تشکیل می‎دهند.

در عین حال آقای هاشمی می‎پذیرد که روند ثبت‌نام به کندی پیش می‎رود، اما می‌گوید که آنان تلاش می‎کنند تا رقم ثبت نام مردم در مراکز ثبت‌نام ‎گان در روزهای آینده بیشتر گردد.

کمیسیون مستقل انتخابات روز شنبه هفته جاری روند ثبت نام رأی‌دهند‎گان را با گشایش ۱۴۱۹ مرکز در سراسر افغانستان آغاز کرد، اما آقای هاشمی می‎گوید از این میان ۴۴ مرکز به سبب ناامنی باز نشده‎اند.

در همین حال، فضل الهادی، رییس مجلس سنا که امروز دوشنبه همراه با شماری از سناتوران برای ثبت نام به مرکز ثبت نام‌ها در لیسه حبیبه آمده بودند، موفقیت روندهای انتخاباتی را به شرکت پر رنگ مردم در انتخابات آینده می‎داند. وی گفت: «فرض است برای شما که به محله‎های انتخاباتی بروید و تذکره خود را ثبت کند».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *