جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نشست مشترک بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغانستان و ترکیه در کابل/ تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

نشست مشترک بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغانستان و ترکیه با حضور معین وزارت اقتصاد ترکیه و 25 بازرگان این کشور امروز یک‌شنبه(26 حمل) در کابل برگزار شد.

در این نشست، نکته‌های اساسی و امکانات هر دو کشور برای سرمایه‌گذاری‌های متقابل به خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک بررسی شد.

مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که کالاهای ترکی در افغانستان بازار خوبی دارد، اما سرمایه‌گذاری مشترک زمینه را برای رشد و توسعه بازرگانی میان دو کشور فراهم می‌کند.

Afghanistan turkey flags

اتاق تجارت و صنایع افغانستان از حکومت ترکیه خواسته تا زمینه بیشتری را برای صادرات کالاهای افغانستان به ترکیه مهیا سازد.

در این نشست، «فاتح متین»، معین وزارت اقتصاد ترکیه گفته است: در افغانستان زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه معادن و انرژی وجود دارد و ترکیه آماده است تا با بازرگانان افغانستان سرمایه‌گذاری مشترک کند.

بازرگانان ترکیه نیز تعهد کردند که زمینه صادارت کالاهای افغانستان را به این کشور فراهم کنند.

بر اساس گزارش‌ها، اکنون حجم بازرگانی میان افغانستان و ترکیه 120 میلیون دالر است و مقام های دو کشور خواهان توسعه آن اند. به همین منظور قرار است در ماه می سال روان میلادی، نشست مشترک اقتصادی افغانستان و ترکیه با حضور عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان در ترکیه برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان