تکمیلی/ حملات هوایی و موشکی امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ روسیه: این حملات بدون تبعات نخواهد بود

توسطروایت زنده

فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

بامداد امروز شنبه(25 حمل) کشورهای امریکا، انگلیس و فرانسه به صورت مشترک مناطقی در سوریه به خصوص در دمشق، پایتخت سوریه و اطراف را هدف بمباران و حملات موشکی خود قرار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این حملات ۵۰ دقیقه طول کشیده و نقاطی که هدف گرفته شده، شامل مراکز پژوهش‌های علمی، پایگاه‌هایی نظامی، مقرهای وابسته به گارد ریاست جمهوری، لشگر چهارم در دمشق و اطرف آن بوده است.

به گفته برخی منابع میدانی، گفته می‌شود برخی حملات، اهدافی وابسته به حزب‌الله را نیز هدف قرار داده است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که چهار هواپیمای تورنادو با موشک‌های استورم شادو به تاسیسات نظامی در ۱۵ مایلی غرب حمص حمله کرده است.

شبکه اسکای‌نیوز اعلام کرده که مقام‌های آمریکایی می‌گویند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک شده‌اند.

دو مقام پنتاگون نیز به سی‌ان‌ان گفته‌اند دست‌کم از یکی از ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا مستقر در دریای سرخ برای حمله به سوریه استفاده شد. بمب‌افکن‌های بی‌-۱ هم در این حملات مورد استفاده قرار گرفتند.

Missile attacks

ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌یی برای حملات بیشتر وجود ندارد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا نیز در سخنانی پس از این حمله، گفت که از شرکای خود در کشورهای عربی خواسته‌اند پول بیشتری تخصیص دهند. به گفته وی، افزایش مشارکت عربستان، امارات، قطر و مصر می‌تواند سبب این اطمینان شود که ایران از شکست داعش سود نبرد.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم با روسیه و ایران کنار بیاییم. ایالات متحده پیشنهادهای زیادی دارد، ما بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد را در جهان داریم.

وزارت خارجه روسیه لحظاتی پس از این حمله اعلام کرد: دمشق پایتخت سوریه درست زمانی هدف قرار گرفت که در حال حرکت به سوی آینده‌یی صلح آمیز بود و فرصت برای صلح فراهم شده بود.

سفیر روسیه در آمریکا هم آمریکا، فرانسه و انگلیس را مسئول پیامدهای این حمله دانست و گفت تمامی تبعات آن متوجه این سه کشور خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *