جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکنش ایران به حملات موشکی به سوریه: امریکا و متحدانش مسئول عواقب این ماجراجویی هستند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال حملات هوایی و موشکی امریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه، وزارت امورخارجه ایران نیز این حملات را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی آن هشدار داد.

وزارت خارجه ایران با انتشار خبرنامه‌یی خاطرنشان کرده است که «این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است».

در این خبرنامه آمده است که «ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف کاربرد سلاح‌های شیمیایی است و در عین حال بهانه تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت غیرقابل قبول و محکوم می‌داند».

بر این اساس، این کشور تأکید کرده که «بی‌شک آمریکا و متحدانش، که بدون وجود هیچ‌گونه سند و مدرک اثبات‌شده‌یی و قبل از اعلام نظر نهایی سازمان منع و گسترش سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه، اقدام نظامی کرده‌اند و خود را در جایگاه قاضی و پولیس جهانی فرض کرده‌اند، مسئول تبعات و عواقب منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی این ماجراجویی هستند و باید پاسخ‌گوی پیامدهای آن باشند».

Iran's Foreign Ministry

بامداد امروز شنبه(25 حمل) آمریکا، بریتانیا و فرانسه به چند نقطه در سوریه حمله موشکی کردند، اما منابع سوری اعلام کردند که موشک‌های آمریکا، بریتانیا و فرانسه به اهداف تعیین شده خود نرسیدند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منابع که هویت آنان را فاش نکرد، نوشته است که «به لطف پدافند هوایی سوریه که یا موشک‌های متجاوزان سه‌جانبه را منهدم یا از مسیر خود منحرف کرد،  این موشک‌ها به اهداف مد نظر خود نرسیدند».

روسیه نیز اعلام کرد که هیچ موشکی وارد مناطق پدافند هوایی این کشور در سوریه که وظیفه حراست از «حمیمیم» و «طرطوس» را دارد، نشده است.

این در حالی است که در حمله موشکی هفته پیش اسراییل به یک پایگاه نظامی در شهر حمص سوریه، 7 شهروند ایرانی کشته شدند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان