جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

آغاز روند ثبت‌نام رأی‌دهندگان در افغانستان؛ غنی از طالبان خواست در انتخابات سهم بگیرند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس‌جهمور افغانستان امروز شنبه(25 حمل) همراه با رولا غنی، بانوی اول این کشور در یک مرکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها در کابل حضور یافته و برای رأی دادن ثبت نام کردند.

آقای غنی در برنامه آغاز ثبت نام رأی‌دهندگان از همه‌ی شهروندان افغانستان خواست که در انتخابات پیشرو شرکت کنند. او هم‌چنان از طالبان نیز برای سهم‌گیری در این پروسه دعوت کرد.

https://twitter.com/TOLOnews/status/985065563482402816

رییس جمهوری افغانستان روی شفافیت انتخابات و استقلالیت کمیسیون انتخابات تأکید کرد و گفت: «انتخابات آینده بدون دخالت حکومت برگزار خواهد شد و کمیسیون مستقل انتخابات یک ارگان مستقل خواهد ماند. هیچ نوع مداخله در امور انتخاباتی از سوی هیچ یک از نهادها و کاندیدا قابل تحمل نیست».

آقای غنی هم‌چنان از آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2018 نیز خبر داد و تأکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از همین حالا کار را بر روی برگزاری این انتخابات شروع کرده است.

او گفت: «نقطه دیگر در مورد انتخابات این است که کمیسیون مستقل انتخابات در حال آمادگی گرفتن انتخابات ریاست‌جمهوری 2018 است. هدایت من این است که این کمیسیون از همین حالا روی انتخابات ریاست جمهوری به‌دقت کار کند».

ashraf ghani

بر اساس برنامه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها در این کشور، از امروز شنبه(۲۵ حمل) روند ثبت نام رأی‌دهند‌گان در تمامی مراکز ولایات افغانستان رسما آغاز شد.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که نزدیک به ۱۵۰۰ مرکز در ۳۴ ولایت کشور برای ثبت نام رأی دهندگان باز شده است. بیش از ۱۰ هزار تن برای انجام این روند به کار گماشته شده‌اند.

قرار است این روند به مدت یک ماه و تا ۲۵ ثور ادامه یابد و پس از آن، روند ثبت‌نام رأی‌دهندگان در مراکز شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان