جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

توافق افغانستان و ازبکستان برای ایجاد مسیر ترانزیتی از مزارشریف به کاشغر چین

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر فوائد عامه افغانستان در سفر به ازبکستان، با مقام‌های این کور در مورد صادرات محموله‌های تجاری افغانستان از مسیر ازبکستان و قرقیزستان به چین به توافق رسیده است.

پایگاه خبری «پودروبنی» ازبکستان با پخش گزارشی در این مورد گفته است، بر اساس این توافق، برای حمل و نقل محموله‌های افغانستان به چین از دالان حمل و نقل جدید «تاشکند – اندیجان – اوش – ایرکشتام – کاشغر» استفاده می‌شود و وسایل نقلیه، محموله‌ها را از طریق گردنه ایرکشتام در قرقیزستان ـ که و کوتاه‌ترین مسیر جاده‌یی از «وادی فرقانه» ازبکستان به چین به شمار می‌رود ـ به این کشور می‌رسانند .

railway

بر این اساس، افغانستان محموله‌های خود را از مزارشریف و از طریق راه آهن تا ایالت اندیجان ازبکستان حمل می‌کند و سپس با کامیون‌ها به طور ترانزیتی از ازبکستان و قرقیزستان به منطقه کاشغر چین می‌رساند.

بر اساس توافق مقام‌های افغانستان و ازبکستان، همچنین یک مرکز حمل و نقل و لجستیکی چند منظوره برای ایجاد تسهیلات لازم حمل و نقل در ایستگاه راه آهن «آختاچی» ایالت اندیجان ازبکستان با هدف انتقال محموله‌ها به چین ایجاد شده است .

در این مذاکرات همچین آمادگی ازبکستان و افغانستان برای سرعت بخشیدن به کارهای اجرای طرح ساخت خط آهن مزار شریف – هرات اعلام و بر ضرورت تهیه به موقع توجیه فنی و اقتصادی این طرح برای جذب سرمایه گذاری مورد نیاز، تأکید شد .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان