استفاده 3.5 میلیون نفر در افغانستان از مواد مخدر/ 300 هزار معتاد در شهر کابل زندگی می‌کنند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

بر اساس آمارهای وزارت صحت عامه افغانستان، هم‌اکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر در کشور به‌نوعی از مواد مخدر استفاده می‌کنند. از این میان، هم‌اکنون 300 هزار متعاد به مواد مخدر در شهر کابل زندگی می‌کنند.

احمدجان نعیم، معین پالیسی وزارت صحت که امروز سه‌شنبه(21 حمل) در نشست مجلس سنا سخن می‌گفت، تأکید کرد: تا زمانی که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر کنترل نشود و مشکل اشتغال حل نگردد، ایجاد مراکز صحی برای تداوی معتادان نتیجه نمی‌دهد.

addicts

آقای نعیم افزود که ۱۰۷ مرکز ترک اعتیاد در سراسر کشور فعال است که این مراکز ظرفیت تداوی حدود ۴۰ هزار معتاد را در سال دارد که به هیچ صورت کافی نیست.

او در مورد افزایش شمار معتادان در شهر کابل نیز گفت که براساس آمارها، هم‌اکنون ۳۰۰ هزار معتاد در شهر کابل زندگی می‌کنند و وزارت صحت با ۲۸۰۰ بستر، فقط می‌تواند از هر صد معتاد، ۱۰ نفر را تداوی کند.

این در حالی است که جنرال داوود امین، فرمانده پولیس کابل حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر در صفوف پولیس کابل را رد نکرد، اما گفت که در مبارزه با مواد مخدر در شهر کابل جدی است و برای شناسایی معتادان در صفوف پولیس نیز برنامه تست معتادان را آغاز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *