جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پشتیبانی کرزی از نقش روسیه؛ اتحاد روسیه، پاکستان و افغانستان چاره‌ساز است!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین در گفتگو با یک رسانه روسی گفته است که روسیه یگانه کشوری است که در یک ارتباط تازه با پاکستان، می‌تواند افغانستان را در حل چالش‌ها کمک کند، نه انگلیس و امریکا.

کرزی روز یکشنبه(۱۹ حمل) به ان.تی.وی روسیه گفته است: «من کاملا باور دارم که اگر شما(روس‌ها) با پاکستان و افغانستان پیوند تازه را برقرار کنید، می‌توانید ما را کمک کنید. نه بریتانیایی‌ها که ما آنان را چندین بار از کشورمان بیرون کردیم و نه امریکایی‌ها که از ۱۷ سال به این‌سو ما را می‌کشند؛ بلکه روسیه تنها گزینه‌ است که ما را کمک می‌تواند».

karzai

وی در این گفتگو روش اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان را نسبت به غرب ترجیح داده و گفته است: «مسکو همیشه ما را کمک کرده است، حتی زمانی که نیروهای آن کشور افغانستان را به درخواست ببرک کارمل، رییس جمهور آن‌وقت تصرف کرده بودند. یقینا که ما آن زمان با هم جنگیدیم؛ اما شما روس‌ها در افغانستان مکتب و بیمارستان می‌ساختید».

آقای کرزی در این گفتگو همچنین گفته است زمانی که امریکا جنگ در برابر طالبان را آغاز کرد، به ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفته بود که کار “نادرستی” در پیش است.

او همچنین گفته است که در بیرون راندن امریکا از افغانستان ناکام شده و حتی در مراحلی تصمیم به استعفا داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان