جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نخست‌وزیر ترکیه در کابل: وقت صلح طالبان با حکومت افغانستان فرا رسیده است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

نخست‌وزیر ترکیه که در سفر به کابل آمده، در یک نشست مشترک خبری با ریاست اجرایی حکومت افغانستان گفت که اکنون وقت آن است که طالبان با حکومت افغانستان صلح کند.

بن علی یلدرم تأکید کرد که طالبان باید از فرصت‌ تاریخی و بی‌سابقه‌یی که به وجود آمده، استفاده کنند.

وی هم‌چنان گفت که ترکیه از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند.

در این نشست خبری مشترک، نخست‌وزیر ترکیه افزود که کشورش از بهبود روابط افغانستان و پاکستان حمایت می کند و امیدوار است که این دو کشور مشکلات به وجود آمده را حل کنند.

بن علی یلدرم در مورد روابط تجاری ترکیه با افغانستان نیز صحبت کرد و گفت که روابط ترکیه با افغانستان هم از نگاه اقتصادی و هم از نگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز به روز در حال افزایش است. ترکیه سالانه بورسیه‌های زیاد تحصیلی را برای دانشجویان افغانستان فراهم می‌کند که آنان بیشتر نقش یک سفیر افغانستان را در ترکیه بازی می‌کنند.

  Turkey Prime Minister

نخست‌وزیر ترکیه همچنان افزود که در ارتباط به موضوع مکاتب افغان-ترک، ترکیه می‌خواهد تدابیری را روی دست بگیرد که این مکاتب از این کشور نمایندگی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان