اعتراض به فرمان رییس‌جمهور برای لغو اداره عالی مبارزه با فساد اداری

توسطروایت زنده

فروردین ۱۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور افغانستان در فرمانی، اداره عالی مبارزه با فساد اداری را لغو کرده و هدایت داده تا ساختمان این اداره به اداره مرکزی احصاییه واگذار شود.

این فرمان رییس‌جمهور اعتراض ده‌ها تن از کارمندان اداره‌ عالی مبارزه با فساد اداری را به دنبال داشته است. معترضین روز شنبه(18 حمل) در یک تجمع اعتراضی، این فرمان رئیس‌جمهور را غیرقانونی خواندند.

معترضان می‌گویند، اداره‌ عالی مبارزه با فساد اداری در سراسر کشور 6 حوزه دارد که بیش از 400 تن در مرکز و به صورت میانگین، 20 تن در هر حوزه مصروف کاراند و با لغو این اداره، آنان بی‌سرونوشت می‌شوند.

High Office of Anti-Corruption

اعتراض‌کنندگان می‌گویند، افرادی در درون حکومت که پرونده‌های فسادشان در این اداره موجود است، در تلاش لغو اداره‌ عالی مبارزه با فساد اداری‌اند. به گفته‌ معترضان، این حلقه‌ رئیس‌جمهور غنی را اغفال کرده و او را به امضای حکم سپردن اداره‌ عالی مبارزه با فساد اداری به اداره‌ مرکزی احصاییه وادار کرده‌اند.

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، سیدحسین فخری، رئیس اداره‌ عالی مبارزه با فساد اداری از قبل در جریان ادغام این اداره قرار داشته و رئیس جمهور این تصمیم را آگاهانه گرفته است.

اما کارمندان معترض هشدار می‌دهند، در صورتی که ریاست جمهوری به صدای آنان گوش ندهد، به اعتراضات‌شان ادامه می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *