جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نخست‌وزیر ترکیه در راه کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

قرار است «بن علی یِلدِرِم»، نخست‌وزیر ترکیه، امروز یک‌شنبه(19 حمل) در سفری یک روز به کابل بیایید و با رییس‌جمهور و رییس اجراییه افغانستان دیدار و گفت‌وگو نماید.

ریاست اجراییه می‎گوید که قرار است بن علی یِلدِرِم در این سفر دربارۀ تأمین صلح در افغانستان و نیز پیشرفت مکتب‎های افغان – ترک، با مقام‌های حکومت وحدت ملی گفت‌وگو کند.

حکومت افغانستان در هفته‎های پیش، مدیریت مکتب‎های افغان – ترک را به حکومت ترکیه سپرد.

در همین حال، گزارش‎هایی وجود دارند که احتمال سپردن آن دو شهروند ترکیه که در کابل در بازداشت خانگی به سر می‎برند، مشمول گفت‌وگوهای نخست‌وزیر ترکیه در سفرش به کابل خواهد بود.

Prime Minister of Turkey

از سوی دیگر، گفته‎هایی وجود دارد که در این سفر نخست‌وزیر ترکیه، دربارۀ چگونگی برگشت جنرال عبدالرشید دوستم به کشور نیز گفت‌وگو خواهد شد؛ موضوعی‎که این روزها، بار دیگر بر سر زبان ها است. اما هنوز در این باره منابع رسمی چیزی نگفته‌اند.

 این در حالی است که پیش از این سفر، وزارت داخلۀ ترکیه اعلام کرده که در توافق با وزارت داخله افغانستان، روند اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستان را از این کشور آغاز خواهد کرد و در مرحله اول، در روزهای آینده نزدیک ۶۰۰ پناهجوی غیرقانونی را به افغانستان باز می‌گرداند.

اما وزارت امور مهاجرین و عودت کنند‌گان می‌گوید که از برنامۀ بازگشت این پناهجویان از ترکیه اطلاعی ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان