جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

60 میلیون دالر بربادرفته؛ 6 نکته جالب درباره نیروگاه برق بی‌کاره‌یی که از سوی پنتاگون ساخته شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اخیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نیروگاه برق در شمال شرق افغانستان با هزینه 60 میلیون دالر آمریکایی از سوی پنتاگون(وزارت دفاع امریکا) ساخته شده، اما یافته‌های جدید بازرسان ایالات متحده نشان می‌دهد که این نیروگاه هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته و در عین حال کار نمی‌دهد. نکته‌های خواندنی زیر درباره این نیروگاه، از برخی از گزارش‌ها گرفته شده است.

یافتههای معتبر

بر اساس یافته‌های مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، ایالات متحده بیش از 800 میلیارد دالر را در جنگی که هرگز پایان ندارد، در افغانستان مصرف کرده است. قسمت عمده این پول در جنگ با طالبان مصرف گردیده، اما چندین میلیارد آن در حوزه بازسازی و سرمایه‌گذاری در بخش زیربناها هزینه شده است. اما بسیاری از پروژه‌ها در این حوزه‌ها به درستی پیش نرفته و یک سیستم برق 60 میلیون دالری در شمال شرق افغانستان که برقی را تولید نمی‌کند، آخرین نمونه در این زمینه است.

تأکید سیگار

براساس یک گزارش جدید از جان سپوکو(سیگار)، مهندسان ارتش ایالات متحده (USACE) در این پروژه سوء‌مدیریت داشته‌اند، آن‌گونه که این دستگاه به هیچ منبعی وصل نیست، آزمایش نشده و “شاید اساسا نادرست بوده و برای آن‌عده افغان‌هایی که در نزدیکی برج ها و لین‌های انتقالی زندگی دارند، ایجاد خطر نموده»، یا برای کسانی که در این دستگاه مصروف کار اند.

https://twitter.com/SIGARHQ/status/982505755667558400

برای یک میلیون افغان

همانند بسیاری از پروژه‌های دیگر در افغانستان، سیستم برق شمال شرق تا زمانی که در روی ورق بود، بهتر نمایش داده می‌شد. فرض بر این بود که این پروژه برق این کشور را توسعه داده و برای بیش از یک میلیون افغان برق تولید کند، اما در عوض، استفاده نشده و آزمایش نشده مانده است.

مشکلات بسیار

مهندسان ارتش آمریکا قرارداد ساخت ساختمان این سیستم را با یک شرکت افغانستانی قرارداد کرده بودند. قرار بود این شرکت پایگاه و 182 برج آن‌را ساخته و به خانه‌ها و ایستگاه‌های فرعی وصل کند، اما بر اساس گزارش ها، «مهندسان ارتش آمریکا….کار ساخت و ساز را قبل از این‌که دولت افغانستان زمین‌های خصوصی را در مسیر لین انتقالی استملاک کند، آغاز کرد». زندگی نزدیک به برج‌های خطوط برق عاری از خطر نیست و در برخی موارد، مردم مستقیما در زیر خطوط برق مصروف زندگی و کشاورزی اند.

https://twitter.com/SIGARHQ/status/982611450899390464

مشکل بزرگ

طرح اصلی  USACE(مهندسان ارتش ایالات متحده) اتصال زیرساخت‌های منطقه‌یی در شهر چاریکار(مرکز ولایت پروان) و شهرستان نجراب(در ولایت کاپیسا) از طریق یک ایستگاه جدید در گلبهار(در ولایت پروان) بود، اما USACE در مورد ایستگاه‌ها یا افرادی که مصروف ساختن برج‌ها هستند، چیزی نگفته بود.

اقدامات ایمنی

گزارش‌ها می‌رساند که حتی اقدامات احتیاطی ایمنی دنبال نشده است. به گفته بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان، هیچ دروازه‌ آتش‌نشانی در ایستگاه برق وجود ندارد و در یک اتاق، 136 باتری پشتیبان ـ که خطر انفجار بدون تهویه مناسب برای نگهداری دمای مورد نیاز را دارد ـ نگه‌داری می‌شود. این باتری‌ها حتی اگر استفاده نشوند نیز گاز هایدروجن تولید می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان