اعتراض ده‌ها مهاجر بازداشت‌شده افغانستانی در اندونزی

توسطروایت زنده

فروردین ۱۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مهاجرین افغانستانی که از سال‌ها به این‌سو در بازداشت‌گاه‌های اندونزی به سر می‌برند، از دو ماه گذشته به این‌سو، دست به اعتراض زده‌اند.

این اعتراض از اوسط ماه جنوری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و مهاجرین افغانستانی سه خواست مشخص را مطرح کرده‌اند: آزاد شوند؛ به سرعت جابه‌جا شده و مقامات امور مهاجرت اندونزی برخورد بهتری با آن‌ها داشته باشند.

«امی پیتوناک»، پژوهشگر مسایل مهاجرین و پناهندگان در اندونزی که با شماری از این مهاجرین صحبت کرده، در مقاله‌یی نوشته که حدود ۱۵۰ مهاجر بین ۱۴ تا ۶۰ سال که ۱۴۷ نفر آنان شهروندان افغانستان و عمدتا هزاره‌ها اند، در این اعتراض شرکت دارند.

احسان‌الله ساحل، سخنگوی غیررسمی این مهاجرین افغانستان که صفحه توتیر آنان را مدیریت می‌کند و از دسامبر ۲۰۱۴ تا حال در بازداشت‌گاه «بالکپاپان» اندونزی به سر می‌برد، به رسانه‌ها گفته که وضعیت این بازداشت‌گاه بی‌نهایت بد است. وی گفته است که بسیاری از مهاجرین افغانستانی در این بازداشت‌گاه از افسردگی، بی‌خوابی و اختلالات عصبی رنج می‌برند.

Afghan immigrants

مقام‌های کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان تاکنون به صورت رسمی در مورد اعتراض این مهاجرین چیزی بیان نکرده، اما این مقام‌ها گفته‌اند که اگر مهاجرین افغانستانی به اعتراضات‌شان ادامه دهند نیز به هیچ کشور سومی منتقل نخواهند شد.

تا دسامبر ۲۰۱۶، اندونزی میزبان ۱۴ هزار و ۴۰۵ مهاجر و پناهجو به شمول ۷ هزار و ۱۵۴ شهروند افغانستان بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *