جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کتاب «تراژیدی کابل‌بانک» از چاپ برآمد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

هشت سال پس بحران کابل بانک، اکنون کتاب «تراژیدی کابل‌بانک» به زبان انگلیسی از چاپ برآمده است. عبدلقدیر فطرت، نویسنده این کتاب و رییس پیشین کابل بانک در زمان بحران این بانک، در این کتاب ادعا کرده که حقایق تلخی از بحران کابل‌بانک را افشا کرده است.

آقای فطرت همچنان ادعا کرده که پس از بحران کابل‌بانک، بانک مرکزی افغانستان کنترول و مدیریت این بانک را بر عهده گرفت و در نتیجه تحقیقات با حقایق تلخی روبرو شد که واقعیت‌های زیاد پشت پرده را برملا کرد، اما تا امروز نتایج آن تحقیقات با مردم افغانستان شریک ساخته نشده است.

نویسنده این کتاب دلیل فرار خود از افغانستان را نیز در این کتاب توضیح داده و گفته که قربانی فریب و نیرنگ حکومت زمان کرزی شده است.

Kabul bank

بر بنیاد گزارش «کمیته‌ی مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری» در مورد بحران کابل بانک، حدود 935 میلیون دالر از دارایی‌های این بانک توسط 19 تن از سهام‌داران و مدیران این بانک به غارت رفته است. این کمیته به درخواست دولت افغانستان و با عضویت افرادی از نهادهای زیربط افغانستان و مؤسسات بزرگ بین‌المللی، از جمله بانک جهانی، در اوایل سال 1391 تشکیل شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان