«سل» سالانه جان ده هزار شهروند افغانستان را می‌گیرد

توسطروایت زنده

فروردین ۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

همزمان با فرارسیدن روز جهانی سل(توبرکلوز)، وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که سالانه حدود 10 هزار تن در این کشور در نتیجه ابتلا به بیماری سل جان می‌دهند.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان می‌گوید که بیماری سل، هنوزهم در میان ده بیماری کشنده در سطح جهان قرار دارد.

به گفته وى، در افغانستان سالانه از هر صد هزار تن، ١٨٩تن به این بیمارى مبتلا مى‌شوند، که از این میان، ٣٣ تن جان خود را از دست می‌دهند .در مجموع، سالانه حدود ده هزار تن در نتیجه ابتلا به بیماری سل در افغانستان جان می‌دهند.

epa04138786 A patient suffering from Tuberculosis (TB) receives medical treatment at a hospital on World Tuberculosis Day, in Peshawar, Pakistan, 24 March 2014. The World Tubercolosis Day (World TB Day) is observed on 24 March. EPA/BILAWAL ARBAB

به گفته داکتر فیروز، وزارت صحت عامه افغانستان سال گذشته در همکاری با شرکای بین‌المللی، با ایجاد ٢ هزار و مرکز تشخیص و درمان سل در سرتاسر این کشور، توانسته بیش از ۴٧ هزار مورد را تشخیص و درمان کند.

امسال از روز جهانی مبارزه با بیمارى سل، با شعار «برای عاری ساختن جهان از توبرکلوز رهبر شوید و با پایان دادن به توبرکلوز تاریخ بسازید»، گرامی‌داشت شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *