جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اصلاحات مالی در افغانستان؛ رضایت صندوق بین‌المللی پول از برنامه سوم تمدید تسهیلات اعتباری

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت مالیه‌ افغانستان می‌گویند که صندوق بین‌المللی پول (IMF) در ارزیابی دور سوم برنامه «تمدید تسهیلات اعتباری» خود در افغانستان، اصلاحات در بخش مالی این کشور را موفق ارزیابی کرده است.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه‌ افغانستان در صفحه رسمی فیس‌بوکش نوشته است، در دیداری که او با تیم این صندوق در آذربایجان داشته است، در مورد ارزیابی دور سوم این برنامه گفت‌وگو کرده است.

آقای حکیمی در ادامه نوشته است که «صندوق بین‌المللی پول پس از بررسى تعهدات افغانستان در بخش‌هاى معیارهای عملکرد مالی، رشد و اصلاحات در سکتور مالی و اقتصادی کشور، جمع‌آوری عوايد داخلي، تقویت سکتور خصوصی و ثبات نرخ اسعار، کارکرد این کشور را موفقانه ارزيابى کرده است.»
از سوی هم صندوق بین‌المللی پول در اعلامیهای نوشته است که در دیدار تیم صندوق بین‌المللی پول به رياست «كريستوف دوينوالد» با مقام‌های افغان، دو طرف برنامه‌ سوم تسهیلات اعتباری صندوق بین‌المللی پول را مورد ارزیابی قرار داده و در عین‌حال در مورد پیشرفت‌های اخیر اقتصادی و اجرای اصلاحات تحت این برنامه، بحث کردند.

eklil-hakimi
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه‌ افغانستان

اجمل حمید عبدالرحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه‌ افغانستان در این مورد به خبرنامه گفت: «این نشست بین دو هیات به تاریخ 16 تا 18 مارچ برگزار شده بود و هیات «آی‌ام‌اف» از کارکرد‌های حکومت افغانستان به خاطر مدیریت بهتر اقتصاد بزرگ و پیشرفت در شرایط دشوار، ستایش کردند. آنان گفتند که کمک‌های مالی تمویل‌کنندگان برای تأمین بودجه و کسر تجارت به‌منظور توازن خزانه‌ نقدی و ذخایر بین‌المللی ادامه می‌یابد.»

صندوق بین‌المللی پول در اعلامیه‌اش گفته است که این توافق‌نامه مشروط به تأیید هیات مدیره این صندوق بوده و به ‌محض تکمیل این ارزیابی در آخر ماه می 2018 میلادی، مبلغ ۶٫۱ میلیون دالر آمریکایی در اختیار حکومت افغانستان قرار خواهد گرفت.

عدم رشد تولید ناخالص داخلی

در اعلامیه‌ صندوق بین‌المللی پول آمده است که رشد تولید ناخالص داخلی افغانستان در سال 2018 میلادی حدود 2.5 درصد، برابر با میزان رشد تولیدات ناخالص داخلی در سال 2017 برآورد شده است. این صندوق دلیل عدم رشد این تولیدات را در سال جاری میلادی، شرایط پیچیده امنیتی اعلام کرده است.

 بر اساس آمارهای این صندوق، میزان تورم در سال 2018 حدود 5 درصد برآورد شده و تاکید شده که کمک‌های مالی تمویل‌کنندگان برای تأمین بودجه و کسر تجارت به ‌منظور توازن خزانه‌ نقدی و ذخایر بین‌المللی ادامه می‌یابد.

در ادامه‌ اعلامیه‌ این صندوق آمده است: «صندوق بین‌المللی پول متعهد است که حکومت و مردم افغانستان را برای برنامه‌های اصلاحات اقتصادی به‌منظور حفظ ثبات مالی، تقویت و ایجاد یک اقتصاد سالم کمک نماید.»

این صندوق در دور دوم ارزیابی سیستم مالی افغانستان نیز در گزارشی از اصلاحات به وجود آمده در بخش مالی و اقتصادی حکومت افغانستان استقبال کرده بود. بورد اجرائیه صندوق بین‌المللی پول (IMF) در ارزیابی دور دوم برنامه تمدید تسهیلات اعتباری(ECF) را در این کشور بهتر ارزیابی کرده و هم‌چنان از تعهدات و اقدامات حکومت افغانستان در عرصه‌های حفظ ثبات مالی، رشد اقتصادی، ثبات اقتصاد بزرگ، اجرای اصلاحات در بخش مالی، مبارزه با فساد و ایجاد فرصت‌های کاریابی قدردانی کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان