مجلس نمایندگان تنها نایب منشی خود را ابقا کرد

توسطروایت زنده

اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مجلس نمایندگان در اولین روز کاری از هشتمین سال فعالیت تقنینی خود، نتوانست اعضای هیأت اداری را به صورت کامل انتخاب کند و تنها موفق به ابقای عرفان‌الله عرفان، به عنوان نایب منشی، آن هم در یک رأی‌گیری علنی شد.
در ابتدای نشست امروز شنبه(19 حوت)، عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس پست نایب منشی را به رأی علنی گذاشت و نمایندگان با بلند کردن کارت سبز، عرفان‌الله عرفان را برای چندمین سال پیاپی در این پست ابقا کردند.

عرفان الله عرفان، معاون منشی مجلس نمایندگان افغانستان
عرفان الله عرفان، معاون منشی مجلس نمایندگان افغانستان

در انتخابات هیأت اداری، همایون همایون، نذیراحمد احمدزی و عبدالرحیم ایوبی خود را برای پست معاونت اول نامزد کرده بودند که همایون با ۱۰۸ رأی و نذیراحمد احمدزی با ۷۹ رأی تأیید و ناکامی در دور اول، به دور دوم انتخابات معاون اول راه یافتند. عبدالرحیم ایوبی تنها یک رأی تأیید به دست آورد.
در پست معاون دوم مجلس نمایندگان نیز سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح نامزد بودند که هیچ کدام نتوانستند رأی تأیید لازم را به دست بیاورند و از دور رقابت حذف شدند. کاظمی ۷۶ رأی و غلام فاروق مجروح ۷۷ رأی تأیید به دست آوردند.
از سوی دیگر، اعضای مجلس نمایندگان نتوانستند منشی مجلس را هم انتخاب کنند. عبدالرئوف انعامی و عبدالقادر زازی آرای تأیید لازم را به دست نیاوردند و حذف شدند. انعامی ۸۱ رأی و زازی ۹۹ رأی تأیید به دست آوردند.
در نشست امروز مجلس نمایندگان، 221 نماینده حاضر بودند و نامزدان برای به دست آوردن پست‌های هیأت اداری، باید حداقل 111 رأی تأیید به دست می‌آوردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *