جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

رویکرد جدید برای تأمین امنیت؛ 3 نیروی تأثیرگذار زیر نام قطعات خاص که کمتر می‌شناسید!

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

فرماندهی عمومی مشترک قطعه خاص پلیس و قطعه واکنش ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز شنبه(17 حوت) با حضور محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری و مقام‌های امنیتی در کابل گشایش یافت.

رییس‌جمهور غنی عملیات این نیروها را «برق‌آسا» خواند و گفت که این عملیات برای از بین بردن «جرأت دشمن» مهم است. آقای غنی گفت که از قطعات خاص کسی نمی‌تواند به ‌عنوان «پوسته» استفاده کند و او اجازه نمی‌دهد که این قطعات ماه‌ها در یک مکان مشخص زمین‌گیر شوند.

رییس‌جمهور افغانستان بر تقویت اطلاعات کشفی و استخباراتی این نیروها تأکید کرد و گفت: «تمام اراکین ما کشف را جدی بگیرند، اطلاعات را جدی بگیرند و بر اساس اطلاعات، اقدام کنند، امنیت ملی بار بار وظیفه‌ ملی خود را اجرا کرده، اما بعضی دفعه‌ها دوستان ما به اندازه‌ای مصروف بودند که اهمیت کشف را درک نکردند».

افغانستان برای تأمین امنیت بهتر و هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی این کشور، قطعات ویژه و واحد‌های جداگانه‌ای را ایجاد کرده است. مقام‌های حکومت افغانستان باور دارند که این تشکیلات می‌تواند نقش مؤثری در مهار جنگ و تأمین امنیت این کشور بازی کند.

ghani-with-special-forces
رییس‌جمهور غنی عملیات این نیروها را «برق‌آسا» خواند و گفت که این عملیات‌ها برای از بین بردن «جرأت دشمن» مهم است

فرماندهی مشترک

از تشکیل این قطعه در ساختار امنیتی افغانستان حدود چهار ماه می‌گذرد و امروز به ‌صورت رسمی توسط محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان گشایش یافت.

این فرماندهی دارای 6 قطعه عملیاتی است که در ولایت‌های کابل، کنر، پکتیکا، هلمند، قندز و فاریاب فعالیت دارد. به گفته‌ مقام‌های این فرماندهی، قطعات واکنش امنیت ملی در 34 ولایت حضور دارد و مصروف تأمین امنیت می‌باشند.

غلام مصطفی وردک، فرمانده عمومی این قطعه امروز در برنامه افتتاح این فرماندهی گفت: «نیروهای امنیتی این قوماندانی، در تأمین امنیت نقش به سزایی خواهد داشت. قطعه خاص عملیاتی 901 مرکز در کابل و اطراف، در هر ماه بیش از 20 عملیات را راه‌اندازی می‌کند. قطعه 902 آن در ولایت کنر، قطعه 904 در پکتیکا، قطعه 905 در ولایت قندز و قطعه 906 در ولایت هلمند فعالیت دارد. به ‌تازگی یک قطعه خاص دیگر با کد 903 برای تأمین امنیت ولایت فاریاب منظور شده است» .

قول اردوی عملیات‌های خاص

علاوه بر فرماندهی مشترک قطعه خاص پلیس و قطعه واکنش ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، نیروهای ویژه سومی نیز در ساختار نیروهای امنیتی افغانستان فعالیت دارند که عملکرد مؤثری از خود نشان داده‌اند. در ماه اسد سال جاری خورشیدی، فرقه عملیات‌های خاص ارتش افغانستان با حضور رییس‌جمهور این کشور به سطح قول اردو  ارتقا یافت. محمد اشرف غنی، بسم‌الله وزیری را به‌عنوان فرمانده این قول اردو معرفی کرده است.

Afghan-special-forces
نیروهای عملیات‌های خاص، مسوول عملیات‌های ویژه مقابله با حملات تروریستی در قالب پلیس افغانستان است

رییس جمهور افغانستان در نخستین روزهای سال جاری نیز در دیدار با سربازان قطعات خاص امنیتی این کشور، گفته بود که این نیروها در سطح منطقه بی‌نظیر هستند. وی این نیروها را ستون فقرات آزادی افغانستان و دارای «نقش خاص در سرکوب دشمن» دانسته و بر تقویت آن تأکید کرده بود.

توانایی این نیروها در حدی بوده که مقامات آمریکایی به تمجید از کارکردهای آن‌ها در امر مبارزه با تروریزم و تأمین امنیت پرداختند. جنرال نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، از این نیروها به‌عنوان بهترین نیروهای امنیتی افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی یاد کرده است.

نیروهای واکنش بحران

نیروهای عملیات‌های خاص، مسوول عملیات‌های ویژه مقابله با حملات تروریستی در قالب پلیس افغانستان است. نیروهای خاص پلیس که حدود ۸ سال قبل در ساختار تشکیلاتی نیروهای امنیتی افغانستان ایجاد شد، توانسته در این مدت موثر بودنش را در عملیات‌های مبارزه با تروریستان در نقاط مختلف این کشور نشان دهد.

سال گذشته و در شرایطی که طالبان در چندین ولایت افغانستان حملات گسترده و سنگینی را راه‌اندازی کرده بود، این نیروهای قطعات خاص توانستند در سخت‌ترین شرایط جنگی، موازنه نبرد را به نفع حکومت این کشور تغییر دهند. این نیروها در شکست طالبان در ولایت‌های هلمند، فراه، قندز و ارزگان نقش اساسی داشتند.

کارآمدی این نیروها در جریان سال‌های قبل و به خصوص سال گذشته که افغانستان شاهد گسترده‌ترین حملات طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی بود، مقامات این کشور را واداشت که به فکر افزایش تعداد و تشکیلات این نیروها برای مبارزه با تروریزم و تأمین امنیت برآیند.

سال گذشته و در شرایطی که طالبان در چندین ولایت افغانستان حملات گسترده و سنگینی را راه‌اندازی کرده بود، این نیروهای قطعات خاص توانستند در سخت‌ترین شرایط جنگی، موازنه نبرد را به نفع حکومت این کشور تغییر دهند
سال گذشته و در شرایطی که طالبان در چندین ولایت افغانستان حملات گسترده و سنگینی را راه‌اندازی کرده بود، این نیروهای قطعات خاص توانستند در سخت‌ترین شرایط جنگی، موازنه نبرد را به نفع حکومت این کشور تغییر دهند

مقام‌های حکومت افغانستان نقش نیروهای قطعات خاص را در مبارزه با گروه‌های تروریستی و به خصوص در سال گذشته مؤثر و مهم می‌دانند و تأکید می‌کنند که یکی از دلایل افزایش این نیروها، میزان کارآیی و تأثیرگذاری سربازان قطعات خاص نیروهای امنیتی است.

به گفته‌ آن‌ها، یکی از ویژگی‌های این نیروها، «انجام عملیات‌های ویژه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در عمق دشمن است». این مقام‌ها تأکید می‌کنند که نیروها ویژه پلیس با آموزش‌هایی که دیده‌اند، توانایی‌های بالایی دارند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به اهداف‌شان برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان