جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر انرژی و آب افغانستان به سیم آخر زد؛ افشاگری از سیر تا پیاز پروژه‌های اقتصادی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های ارشد وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که دستاوردهای این وزارت از سوی حکومت نادیده گرفته شده و حکومت تلاش دارد که فعالیت‌های کارمندان وزارت انرژی و آب را به‌نام وزارت‌خانه یا شخص دیگری ثبت کند.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل از مسایلی پرده برداشت که تاکنون در حد یک سوال در نزد افکار عمومی مطرح بود اما او امروز اعلام کرد که چگونه حکومت تلاش‌های وزارت او را نادیده می‌گیرد.

آقای عثمانی این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کند که رییس جمهور اشرف غنی برای افتتاح پروژه بزرگ تاپی چند روزی است که در هرات به سر می‌برد. پرسش این بود که چرا در این سفر آقای عثمانی همراه رییس جمهور نرفته است.

وزیر انرژی و آب افغانستان در بخشی از صحبت‌های خود در این مورد گفت که دفتر ریاست جمهوری افغانستان مانع حضورش در مراسم گشایش پروژه تاپی در هرات شده است.

آقای عثمانی می‌گوید که در کنار افتتاح پروژه تاپی در هرات، پروژه برق تاپ 500 کیلوولت نیز به امضا رسید. به گفته‌ی او بعد از استعفای وزیر سابق انرژی و آب افغانستان، هماهنگی این کریدور اقتصادی که شامل لوله گاز تاپی، خط تاپ و فایبر نوری می‌شود، به عهده‌ی وزارت انرژی بوده است، اما امضای آن توسط اشخاص دیگری صورت گرفته است.

وزیر انرژی و آب افغانستان تاکید می‌کند که ارگ ریاست جمهوری در تلاش است که فعالیت‌های این وزارت را بپوشاند و یا کارکردهای آن را به‌نام وزارت دیگر ختم کند.

آقای عثمانی در مورد پروژه برق آفتابی قندهار گفت که این پروژه مربوط وزارت انرژی و آب بود و همه‌ی کارهای آن را این وزارت پیش برده اما او چندی پیش از طریق رسانه‌ها خبر شده است که سندی به‌نام این پروژه از سوی حکومت به امضا رسیده است.

https://twitter.com/TajudenSoroush/status/967730525925445632

او گفت: «من از گزارش‌ها خبر شدم که یک سندی از سوی حکومت به این نام امضا شده است، اما من نمی‌دانم که آنان چی سندی را امضا کرده، چون ما تاهنوز هیچ قراردادی را امضا نکرده‌ایم. بحث روی این نیست که حتما پروژه‌ها را من امضا کنم، بحث اینجا است که خدا کند این پروژه‌ها به تاخیر مواجه نشود.»

سرنوشت نامعلوم 19 بند برق

حکومت وحدت ملی افغانستان در سه سال گذشته اعمار بندهای آب‌گردان و برق را از دستاوردهای بزرگ خود در بخش اقتصادی معرفی می‌کند و در این زمینه در هر فرصتی سخن می‌زند.

وزیر انرژی و آب افغانستان اما با شک و تردید به این پروژه‌ها نگاه کرده و گفته است که پروژه‌ها و ساخت‌وساز بندها مربوط به وزارت تحت رهبری او می‌باشد، اما خود او از سرنوشت 19 بند آبی در افغانستان خبر ندارد. او تاکید کرد که ارگ ریاست جمهوری معلومات این بندهای آبی را به او نداده است.

آقای عثمانی گفت: «همین حالا سرنوشت 19 بند ما از یک‌ونیم سال به این سو معلوم نیست. از ماه جوزا که آخرین فیصله صورت گرفته، دیگر هیچ معلوم نیست که در کجا هست این بند‌ها، شما می‌توانید تحقیق کنید، من که خودم نمی‌دانم که اصلاً این بند‌ها در کجا موقعیت دارد.»

او تاکید کرد که خیلی از پروژه‌ها را وزارت انرژی و آب پیش برده اما حین امضای قرارداد آن کس دیگر به جای مسئولان وزارت انرژی و آب امضا کرده است.

وزیر انرژی گفت که اولویت این وزارت در حال حاضر این است که سرنوشت 19 بندآبی مشخص شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان