جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

جمعیت اسلامی افغانستان فرمان اشرف غنی در مورد برکناری والی سمنگان را رد کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال حکم برکناری عبدالکریم خدام، والی پیشین ولایت سمنگان از سوی رییس جمهور غنی، حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح الدین ربانی واکنش نشان داده است.

این حزب فرمان برکناری آقای خدام را ناموجه دانسته و گفته که این تصمیم گامی دیگر در مسیر افزایش تنش در افغانستان است و در مخالفت با موافقت‌نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی می‌باشد.

در اعلامیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که با تایید موقف مردم و بزرگان ولایت سمنگان و قوم شریف ترکمن، جمعیت این فرمان را رد می‌کند.

براساس این اعلامیه، عبدالکریم خدام، یکی از اعضای بلند پایه حزب جمعیت اسلامی چند ماه پیش براساس تعاملی مبتنی بر توافق‌نامه حکومت وحدت ملی به‌عنوان والی ولایت سمنگان مقرر شده بود که دو روز پیش از سوی رییس جمهور غنی برکنار شد.

آقای خدام روز گذشته در واکنش به این تصمیم ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت که این تصمیم غیرعادلانه است و تا تصمیم شورای رهبری حزب جمعیت به عنوان والی به کارش ادامه می‌دهد.

این دومین والی در افغانستان است که حکم ریاست جمهوری در مورد برکناری خود را رد کرده و از آن سر باز زده است. پیش از این عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی حکم ریاست جمهوری در مورد برکناری‌اش را رد کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان