هلال‌احمر افغانستان شفاخانه‌ی ویژه برای درمان کودکان افغان ساخته است

توسطعلی شیر شهیر

بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲ ,

مقام‌های جمعیت هلال‌احمر افغانستان می‌گویند که این نهاد برای درمان کودکان افغان، شفاخانه‌ی ویژه‌ای ساخته‌اند که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرام صداقت، سخنگوی این جمعیت به خبرنامه گفت که جمعیت هلال‌احمر در تلاش است تا مشکل درمان کودکانی که به سوراخ قلب و بیماری‌هایی که درمان آن در افغانستان کم‌تر امکان‌پذیر است، رفع کند و همه‌ی این بیماری‌ها در این شفاخانه درمان شود.

آقای صداقت تاکید می‌کند که در این شفاخانه داکتران متخصص جذب خواهند شد و همه‌ی کودکانی که پیش از این برای درمان به خارج از افغانستان فرستاده می‌شدند، توسط داکتران این شفاخانه درمان خواهند شد.

red crescent officials
مقام‌های جمعیت هلال احمر افغانستان تاکید می‌کنند که این شفاخانه به‌زودی به بهره بردای می‌رسد

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر افغانستان تاکید کرد: « با بهره‌برداری این شفاخانه بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد. متخصصان کودکانی را که به این امراض دچار اند، در این‌جا تداوی خواهند کرد. هزینه‌ی ساخت این شفاخانه از بودجه خود جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته‌شده است. »

فرستادن 99 کودک برای درمان به آلمان

مقام‌های جمعیت هلال‌احمر افغانستان می‌گویند که چهارشنه هفته‌ی گذشته 99 کودک گرفتار به بیماری شکستگی استخوان و سوختگی شدید را با همکاری برنامه‌ی «دهکده‌ی صلح آلمان» برای درمان به این کشور فرستاده‌اند.  به‌گفته‌ی این مقام‌ها، این بیماران شامل 67 پسر و 32 دختر می‌شوند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر افغانستان گفت کودکانی که درمان‌شان در افغانستان امکان‌پذیر نیست، هرسال به بیرون از افغانستان فرستاده می‌شوند و بیشتر این کودکان زیر 11 سال سن دارند.

به گفته‌ی مقام‌های جمعیت هلال‌احمر افغانستان مدت درمان کودکان بیمار، 6 ماه است و درصورتی‌که برخی از این کودکان به درمان بیشتر نیاز داشته باشند، مدت درمان آنان تمدید خواهد شد.

جمعیت هلال‌احمر افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که سالانه از طریق این برنامه حدود 100 کودک مبتلا به بیماری‌ شکستگی استخوان و سوختگی شدید در یک مرحله برای درمان به آلمان فرستاده می‌شوند.

red-crescent
روز چهارشنبه‌ی هفته گذشته 99 کودک از سوی جمعیت هلال احمر افغانستان برای درمان به آلمان فرستاده شد

در اعلامیه آمده است که کودکان بیمار پس از بررسی‌های صحی از سوی پزشکان آلمانی و نظر به میزان وخامت بیماری‌شان، به بیرون از این کشور فرستاده می‌شوند.

همکاری دهکده‌ی صلح آلمان

جمعیت هلال‌احمر افغانستان در بیشتر از 20 سال گذشته تفاهم‌نامه‌ی همکاری با نهاد خیریه «دهکده‌ی صلح آلمان» دارد. در چند سال گذشته آلمان کودکان مبتلا به بیماری شکستگی استخوان و سوختگی شدید را از طریق این جمعیت به آلمان می‌برد و به‌گونه‌ی رایگان تداوی می‌کند.

به گفته‌ی مقام‌های جمعیت هلال‌احمر افغانستان در چند سال گذشته حدود 4 هزار کودک افغان از این طریق درمان شده است.

جمعیت هلال‌احمر افغانستان با نهادهای دیگر نیز در بخش درمان بیماری‌های مختلف کودکان تفاهم‌نامه‌های همکاری دارد. این جمعیت در بخش درمان سوراخ قلب کودکان با هندوستان و چین تفاهم‌نامه دارد که سالانه حدود ده‌ها تن از کودکان که درمان آنان در داخل افغانستان ممکن نیست، به این کشورها می‌فرستد.

جمعیت هلال‌احمر افغانستان سال 2017 بیشتر از 1200 طفل را از طریق برنامه سوراخ قلب تداوی کرده است.

در داخل افغانستان نیز این نهاد با شماری از شفاخانه‌های خصوصی از جمله شفاخانه فرانسوی‌ها و شفاخانه امیری تفاهم‌نامه همکاری دارد که بیماری‌های که امکان تداوی در داخل افغانستان دارد، در این شفاخانه‌ها درمان شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *