جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فشار جدید واشنگتن بر اسلام آباد؛ آمریکا خواستار بازداشت 12 هراس افگن از سوی پاکستان شده است

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

یکی از مقام های ارشد حکومت پاکستان گفته که دولت ترامپ به تازگی فهرست 12 هراس افگن را که باید بازداشت شوند، به حکومت پاکستان سپرده تا تمایل خود را در مبارزه با تروریزم نشان بدهد. ایالات متحده آمریکا اما اطلاعاتی از این افراد در اختیار پاکستان قرار نداده که حکومت این کشور را برای بازداشت آن ها کمک کند.

این مقام ارشد پاکستانی گفته “ما حس می کنیم که هیچ کاری انجام داده نمی توانیم تا تفاوت ایجاد کنیم. با وجود بیش از یک دهه جنگ در افغانستان، آنها پاکستان را مقصر ناکامی شان در امر آوردن صلح در افغانستان می دانند.”

در همین حال، مقام های ارشد ایالات متحده آمریکا فقط گفته اند که واشنگتن از پاکستان خواسته تا اقدام خاصی در برابر طالبان و شبکه حقانی انجام بدهد. به گفته‌ی آنها این دو گروه مسوول حملات خونبار اخیر در کابل می باشند. این مقام های ارشد آمریکایی گفته اند که ارتش و استخبارات پاکستان تاکنون نتوانسته اند که به روابط شان با گروه های تروریستی در خاک پاکستان خاتمه بدهند و همچنان از رهبران ارشد این گروه ها در خاک کشور شان محافظت می کنند.

یکی از این مقام ها گفته است “ما شاهد برداشتن گام های مبهمی از سوی پاکستان بوده ایم که به برخی از نگرانی های ما پاسخگو بوده است. اما تا کنون شاهد اقدامات قاطع حکومت پاکستان در برابر گروه طالبان و شبکه حقانی نبودیم.”

تنش های مداوم بین واشنگتن و اسلام آباد پس از آن شدت گرفت  که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نخستین روز سال نو میلادی در یک تویت از حکومت پاکستان انتقاد کرد. آقای ترامپ در این تویت گفت که پاکستان در برابر کمک های آمریکا به این کشور، به جز دروغ و فریب، چیزی دیگری به آمریکا نداده است.

trump
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نخستین روز سال نو میلادی در یک تویت از حکومت پاکستان انتقاد کرد

با این حال دو مقام پاکستان گفته اند که از آن زمان تاکنون بیش از 20 جنگجو که پیش از آن در لیست اعلام شده نیز اسم آنها درج شده بود را به حکومت افغانستان سپرده است. آمریکا از پاکستان خواستار بازداشت قانونی جنگجویانی شده است که از رهبران ارشد شبکه حقانی می باشند.

این مقام های پاکستان گفته اند که آنها به فهرست بلندی که به تازگی در لیست آمریکا در کشور شان مورد هدف قرار داده شده، باور ندارند. آنها مدعی شده اند که امریکایی ها با آنها در هدف قرار دادن تروریستان در خاک پاکستان همکاری نمی کنند. با این حال پاکستانی ها اجازه عملیات نظامی و بمب افگنی در تمام نقاط این کشور را به آمریکایی ها داده است.

این مقام های پاکستان شکایت کرده اند در حالی که سفیر آمریکا در پاکستان با مقام های ارشد پاکستانی و مقام های نظامی و استخبارات این کشور دیدار کرد اما دولت ترامپ از دیدار با مقام های پاکستانی در دفتر مرکزی سی آی ای خودداری کرد.

مقام های آمریکایی گفته اند که نمی توانند ادعای پاکستانی ها مبنی بر این که جنگجویان گروه طالبان و شبکه حقانی را به حکومت افغانستان سپرده است، تایید کند. آنها افزوده اند که پاکستان بجای این که جنگجویان طالبان و شبکه حقانی را به حکومت افغانستان بسپارد، مهاجرین افغان را به عنوان اعضای گروه طالبان و شبکه حقانی به حکومت آن کشور سپرده است.

آنها همچنان گفته اند که “ما مطمیین هستیم که پاکستانی ها از پناه گاه های امن اعضای ارشد طالبان و شبکه حقانی در خاک کشور شان اطلاع دارند و می تواند در برابر آنها اقدام کند. اگر آنها واقعن تصمیم بر مبارزه در برابر تروریستان داشته باشند.”

در حالی که رییس سی آی ای مقام های پاکستانی را متهم به پشتیبانی از هراس افگنی می کند، از ادامه مذاکرات شان با مقام های نظامی و استخباراتی پاکستان نیز خبر داده است.

با این حال برخی مقام های دیگر گفته اند که شرایط مناسبی برای گفتگو وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان